Nem mindegy, meddig nézi a Netflixet

2021.10.25. 06:47
A Netflix múlt kedden bejelentette, hogy megváltoztatja a nézettségi mutatóját. A streamingszolgáltató jelentős változást vezet be, és a hagyományos televíziós nézettségi mutatóhoz hasonló mérce használatára áll át.

A streamingszolgáltató eddig a következő eljárás alapján mérte a nézettséget: azokat a felhasználói fiókokat számolta össze, amelyek legalább két percig néztek egy adott tévésorozatot vagy filmet. 

A legújabb sikerszériát, azaz a dél-koreai Squid Game-et 142 millió felhasználó nézte meg (pontosabban nézett meg legalább két percet a kilenc epizódból álló sorozatból). A koreai sorozat az első négy hétben produkált nézettségi mutatók alapján toronymagasan a Netflix legnézettebb saját gyártású műsora. 

Közeleg azonban a változás szele: a sorozatok és a filmek nézettségét ezentúl a megtekintett órák száma fogja meghatározni. A premiert követő 28. napon a szolgáltató az addig megnézett órák összegét fogják megjelentetni, nem pedig az elmúlt néhány évben használt kétperces „megtekintési” mutatót alkalmazza. A Netflix szerint így sokkal jobban érzékelhető, hogy egy sorozat vagy film valóban sikeres-e, azaz a felhasználók mennyi ideig nézték valójában a műsort (és remélhetőleg nem csak belepillantottak).

A Netflix ezentúl gyakrabban fogja közzétenni a megtekintett órák számát, hogy a felhasználók és az iparág jobban érzékelhessék a streamingszolgáltató sikereit.

A társaság által nyilvánosan megosztott nézettségi mutatókban bekövetkezett változás már a második hasonló döntés. A cég 2019 negyedik negyedévével tért át a kétperces szabályra; a streamingplatform ezt megelőzően olyan felhasználói fiókokat számolt össze, amelyek egy film 70 százalékát vagy egy tévésorozat epizódjának 70 százalékát nézték végig.