- Kultúr
- Kultrovat podcast
- Podcast
- vígszínház
- színész
- fesztbaum béla
- molnár ferenc
- a pál utcai fiúk
- ditrói mór
- marton lászló
- metoo
Fesztbaum Béla: A hűségem a Vígszínháznak szól
További Kultúr cikkek
- Kerényi Miklós Máté depresszió és kétszínűség miatt hagyta ott a színházat
- Azahriah után a Carson Coma is nagyszabású Európa-turnéra indul
- Alig nyitott meg, máris bezár a főváros jeles intézménye
- Demeter Szilárd: A kerekasztal lovagjai ülnek az asztalnál, közülük az egyik a király
- A legnépszerűbb agglegényhez ment hozzá, mégis tortúra volt a fiatal lánynak az esküvő
Fesztbaum Béla játssza Rácz tanár urat a Marton László rendezte teltházakkal dübörgő produkcióban, A Pál utcai fiúkban, melynek 2021. november 5-én volt a 300. előadása.
Ez azonban csak az egyik a sok-sok Molnár Ferenc mű közül, melyhez a Vígszínházhoz immáron 24 éve hű színész szoros szálakkal kapcsolódik, aki nemcsak Molnár különböző jeleneteiből rendezett, illetve állított össze színdarabot Monokli címen, de hiánypótoló előadást gründolt arról a publicista, újságíró Molnár Ferencről is, akit a drámaíróhoz képest kevéssé ismerünk.
Az arútluK vendége, aki egy ideje már a doktori címet is joggal viselhetné, hiszen színháztörténetből, konkrétan a Vígszínház első igazgatójának, Ditrói Mórnak a munkásságából doktorált, a műsorban elárulja, hogy
- miért hűséges a Vígszínházhoz immáron majdnem negyed százada,
- melyek azok az előadások, melyek különösen fontosak vagy mérföldkövet jelentenek számára,
- hogyan viszonyult a Marton László ügyhöz és mit jelent neki a mestere halála,
- milyen igazgató volt Ditrói Mór és miféle színjátszás alapjait tette le az akkor még teljesen magánszínházként működő Vígszínházban,
- és arról is beszél, hogy ő maga negyedszázados vígszínházi színészként táplál-e direktori ambíciókat.
Az arútluK korábbi beszélgetéseiben Szajki Péter és Szajki-Vörös Adél a független filmesek nehézségeiről beszél. Bányai Kelemen Barna elmondja, milyen is Csernus doki, kollégáink a pályakezdő színészek nehézségeiről beszélgetnek, de hallhat arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet sosem hagyott el, azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, éMécs Mónika producer pedig ilyennek látta Enyedi Ildikó legújabb filmjét.