Milyen logó az, ami zenél?

2022.02.01. 08:18
A Liszt Ferenc Kamarazenekar új arculatát megtervező Brand Bar ügynökség arany minősítést szerzett márkaidentitás alkategóriában a German Design Awardon az úgynevezett zenevezérelt logóval.

A Liszt Ferenc Kamarazenekarnak készített úgynevezett dinamikus arculatmegújítást a Brand Bar Communications, amely a German Design Awardon a kommunikációs design megoldásai között márkaidentitás alkategóriában győztes lett, arany minősítést szerzett. A díj különlegessége, hogy Zelenák Dániel dzsesszgitáros is benne van a csapatban, és első zenészként nyerhetett designdíjat – nem csoda, hiszen zenészek nem szoktak logót tervezni.

2020-ban, a kiváló grafikus, Herbszt László rajzai alapján találtam ki egy alternatív zenei nyelvet, mely a Liszt Ferenc Kamarazenekar új, zeneileg vezérelt logójának alapja lett – írja Zelenák Dániel a honlapján. – A Brand Bar felkérésére, velük közösen teljes arculati-zenei nyelvet alkotottunk a zenekar számára, mely a Liszt Ferenc Kamarazenekar 2021-es teljes megújulásának jelképrendszerévé vált.

A zenekar új logója nem más, mint egy újragondolt kottarendszer. A logó Bartók Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá egy alternatív zenei nyelv használatával. Az alábbi videóban megnézheti és meg is hallgathatja az új, zenélő logót:

A Német Formatervezési Tanács nemzetközi díját három fő kategóriában – kiváló termékdesign, kiváló kommunikációs design és kiváló építészet – osztják ki. A 2022-es verseny kommunikációs design megoldásai között márkaidentitás alkategóriában versenyzett a Brand Bar ügynökség pályázata, amelyben a Liszt Ferenc Kamarazenekar új arculatát mutatták be. A csapat tagjai: Herbszt László, Simon Attila, Halász Gyula, Zelenák Dániel, Földi Bianka, Izsáki Boglárka és Fodor Kata.