A tánc nehézségével és fájdalmával is a tökéletesre törekszenek a balettnövendékek

A Vaganova Balett Akadémia egykori magyar növendéke mesélt a klasszikus tánc titkairól.

Kevés magyar balettnövendéknek adatik meg, hogy a világ első számú balettintézetébe, az 1738-ban alapított szentpétervári Vaganova Balett Akadémiára járhasson. A Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatója, az olasz-horvát-magyar származású Getta-Giuriato Marco Giuseppe szerencsésnek és tehetségesnek mondhatja magát, hiszen felvételt nyert a Vaganovába, ahol egy tanéven át sajátíthatta el az orosz módszert. 

Agrippina Vaganova, az intézet névadója saját módszerével tökéletesítette a balett-tánc-művészetet. A variációk királynője azt vallotta, hogy a táncnak harmonizálnia kell a test egészével, így például a lábak és a karok is egyszerre vannak mozgásban a többi testrésszel. 

A hattyúk tavának (1933-as verzió) koreográfusa, Agrippina Vaganova megteremtette a klasszikus balett fellegvárát, nem véletlen, hogy a növendékek a világ minden tájáról szeretnének bejutni az akadémiára. Getta-Giuriato Marco Giuseppe fél éven át készült a vaganovás felvételire, miközben már olyan feladatot is kapott itthon, mint a balettintézeti Diótörő egyik főszerepe. Az Indexnek Marco elmondta, mit gondol a balettról, hogyan élte meg a vaganovás tanévet, s hogy a táncban miként találja meg az örömét, amivel szórakoztatni és lenyűgözni tudja a balett iránt érdeklődő közönséget.