- Kultúr
- hybridart space galéria
- lonovics zoltán
- kiállítás
- képzőművészet
- megnyitó
- ünnepség
- esemény
- programajánló
Ilyen a leheletfinom érintés

További Kultúr cikkek
-
A háborús Budapest, ahogy még sosem láttuk
- A legnagyobbakat kértük meg, hogy árulják el a slágerek titkát
- Szakmai konzulensként segíti a Kolibri Színház új igazgatóját a teátrum korábbi vezetője
- Összecsap a Hunyadi-sorozat A mi kis falunkkal, ekkor érkezik a TV2-re a sorozat
- Prieger Zsolt: A tökéletes tisztaságot B. Gergő és társai sem tudják bemocskolni
Lonovics Zoltán a MOME-n folytatott tanulmányai alatt lett a The Room magazin art directora, amely egy kétnyelvű, félévente megjelenő. Budapesten szerkesztett folyóirat volt divatról és kortárs művészetekről. A kiadvány európai nagyvárosokban és New Yorkban jelent meg. Az eyecandy látványvilágú, folyamatosan kísérletező cikkekből összegyúrt, modern nézőpontú lap nagy hatást gyakorolt Lonovics művészi világára.
Jelenleg a Móra Kiadó művészeti vezetője, emellett két helyen is oktat. Lonovics küldetésének tekinti, hogy érthető és élménygazdag módon ismertesse meg a gyerekekkel is a stílustörténetet, -irányzatokat és a tárgykultúrát, valamint az aktuális trendeket. Ebben segítségére van saját rajzolt karaktere: Gilbert.
A november 17-én nyíló Nails collection című kiállításon a kortárs magyar képzőművészetben még alig feldolgozott vagy érintett
ball-culture drag témakörhöz nyúlt a témától látszólag teljesen távoli, absztrakt, formalista módon.
A ball-culture kifejezésnek nincs pontos magyar megfelelője, a késői XX. században New Yorkban alakult ki az afroamerikai és latin-amerikai LMBTQ+-közösségek körében, akik a hagyományos drag queen produkciókkal szemben saját versenyeket kezdtek szervezni.
A vouge táncstílust Madonna tette ismertté azonos című videóklipjében, amely sokak szerint a legsikeresebb dala. Az énekesnőt a fodrásza vitte el egy ballra, és az alkalom ihlette klip emelte be ezt a szubkulturális jelenséget a fősodorba.
Lonovics alkotásai a glamour és a glitter performatív világától eltérő, visszafogott módon reflektálnak a drag szubkulturális jelenségre. Meglepő találékonysággal emel ki abból egy olyan ovális, geometrikus formát, a köröm mandulaformáját, ami ugyanolyan meghatározó és elidegeníthetetlen kulturális attribútuma a dragnek, mint a glitter, a műszempilla vagy a paróka.
Lonovics Zoltán a körömforma síkkonstruktív torzításával a figurativitás és az absztrakció hibriditását teremti meg, amin a kezdetleges Adobe programok kilencvenes évek végi grafikai hibáinak direkt beillesztésével tematizál. A csavar az alkotásokban, hogy mindezt a hímzés alkalmazott technikájának valósítja meg, újrahasznosított bútorszövetek és vintage ruhaanyagok felhasználásával.
A textil határtalanságot biztosít
Lonovics képzőművészeti sorozatában a hímzés mint egy általában a női munkák közé sorolt kézműves technika ugyanolyan éles kontrasztba kerül a digitális képpel és az abba direkt elhelyezett glitchcsel, mint a drag a síkkonstruktivizmussal. A szerző érzékenysége, gondolatai kibontásának finom titka és hatása éppen ebben az ellentétben rejlik.
A digitális képszerkesztés, a vektorgrafikus képfelületek az alkotó mindennapjainak része, akárcsak a ball culture performance-ok, a futás vagy az elektronikus zene. Ezek összessége jelenik meg a hímzett sorok kottaszerű képében. Ilyenformán nem is lehetne önazonosabb második képzőművészeti sorozatának témája és megjelenése.
A kiállítás megnyitója nyilvános, részleteiről a program Facebook-eseményében tájékozódhatnak bővebben.
(Borítókép: Csoboth Edina)