Meghalt a Disney egykori vezetője

2023.02.15. 07:48
Dave Hollis, a Disney egykori vezetője és a stúdió forgalmazásának világszintű vezetője a texasi Austinban lévő otthonában halt meg, 47 évesen.

Egy képviselője osztotta meg a hírt, hogy Hollis békésen hunyt el otthonában szombaton, február 11-én. A halál pontos okát még nem állapították meg, de a családja megerősítette, hogy szívproblémák miatt került kórházba korábban – közölte a Deadline.

Hollis 17 évet töltött a Walt Disney Stúdióban, és segített a cégnek megdönteni az iparág kasszarekordjait, végül a cég forgalmazási vezetőjévé emelkedett. A vállalattól 2018 májusában távozott, hogy Texasba költözzön, és a Chic Media vezérigazgatója legyen, amelyet akkori felesége, Rachel Hollis író, motivációs előadó és vállalkozó alapított.

Hollis 2011 januárjában lett a Disney moziforgalmazási részlegének vezetője, amikor átvette a nyugdíjba vonuló Chuck Viane helyét. Hollis többek között a következőket hagyta hátra: 2016-ban az ő részlege vezette a stúdiót, amely minden idők rekordját, 7 milliárd dolláros bevételt ért el a világ jegypénztáraiban. Összességében 12 Disney-kiadást felügyelt, amelyek globálisan 1 milliárd dollár fölött teljesítettek, és egyet, amely meghaladta a 2 milliárd dollárt (Star Wars: Az ébredő Erő) az elmúlt hét év alatt.

Mielőtt a forgalmazást irányította volna, Hollis 30 nappal előrébb hozta a VOD/DVD ablakot a Disney 2010-es Alice Csodaországban című sikerfilmjével. Ő vezette a Disney Cinema Partnerships kezdeményezést is, amely a kiállítókkal együttműködve, egyedi márkájú tartalmi programokkal és ajánlatokkal javította a mozilátogatási élményt.

A The New York Times bestseller írója és a Hollis Company vezérigazgatója, Rachel Hollis a közösségi oldalán búcsúzott volt férjétől. „Le vagyunk sújtva” – írta Rachel Hollis az Instagramon. „Nincsenek szavaim, és a szívem túlságosan összetört ahhoz, hogy megtaláljam őket.” Hozzátette: „Kérem, imádkozzanak a gyerekekért, miközben megpróbáljuk átvészelni az elképzelhetetlent.”

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport