Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMBodó Viktor: Sok olyan kollégát ismerek, akik bajban vannak, és nem tudnak segítséget kérni
Bodó Viktor színész-rendező volt Veiszer Alinda interjúalanya, aki az új színészképzésről kérdezte elsősorban, de emellett beszéltek a mai színészek számára szükséges készségekről, a modern rendezőkhöz való alkalmazkodásról, a mai budapesti színházak kritikájáról, és utalt alkohol- és drogfüggőségére is − írta meg a Telex.
Kiemelte, hogy renitens gyermek volt, traumatikus élmények érték (többek között szüleinek válása), ezért rendezte meg a Kiscsillag zenekar számára a Láthatatlanul című klipet, amely káros szenvedélyekkel élő szülők gyermekéről szól.
A színész az alábbi témákat említette meg a beszélgetésben:
- Alapvetően más típusú képzésről van szó, mely új metódust alkalmaz, amelyhez Egri Lajos A drámaírás művészete című könyvéből vettek ki egy úgynevezett karaktercsontszerkezet-kérdéslistát.
- A mai színészeknek sokkal szélesebb körű tudással kell rendelkezniük.
- „Magától értetődő, hogy ha egy speciális esztétikával bíró rendező jön, akkor olyan logikában tudnak gondolkodni, ha pedig egy másik, akkor másik logikába állnak bele.”
- „Ha ma végigmegyünk egy budapesti színházi műsoron, akkor egyfajta leállást látunk: a fantázia, a bátorság eltűnt, a színházak biztonsági játékosok lettek.”
- „Sokan a szakmában hasonlóan diszfunkcionális családból érkeznek, és nem véletlenül van olyan érzékenységük a tehetségük mellett, amely jól is jön a pályán, de veszélyes hurcolni, ha nem tudnak vele valamit kezdeni.”
- „Sok olyan kollégát ismerek, akik bajban vannak, és nem tudnak segítséget kérni.”
Az interjút azzal zárták, hogy sok kollégájának ideje sem lenne terápiára járni, mert nincs semmire sem idejük, se estéjük, se hétvégéjük nincs.