Ezen az éjszakán minden megváltozik a Pannonhalmi Főapátságban
A koncert programja különleges zenei ívet rajzolva a kora reneszánsztól a kortárs zenéig vezeti a hallgatót. A hangversenyen elsőként felhangzó Giovanni Giacomo Gastoldi művei a késő reneszánsz vokális, világi zenéjét idézik meg.
A könnyed, táncos darabok után a barokk időszakába érkezve Girolamo Frescobaldi és Claudio Monteverdi művei, valamint Bernardo Storace és Johann Pachelbel művei szólalnak meg. Ezt követően a romantika korszakába kalauzolja el a közönséget a hangverseny Felix Mendelssohn-Bartholdy Der 100. Psalm című kórusművével. A romantikánál és a vallásos műveknél maradva csendül fel Edvard Grieg Ave Maris Stella című kompozíciója, amely a tenger csillagát dicsőíti.
A késő romantikát és a korai modern stílust ötvözi Wilhelm Stenhammar svéd zeneszerző Tre Körvisor című kórusműve, a három darabból álló ciklus első két kompozícióját adják elő a koncerten.
Imádságra íródott
Johann Sebastian Bach vallásos orgonaműve, a Jesu, meine Zuversicht (BWV 728) elhangzása után a hangverseny a kortárs magyar zeneszerző, Kocsár Miklós darabjával zárul. A Hegyet hágék című kórusmű a Kossuth-díjas magyar néprajztudós Erdélyi Zsuzsanna gyűjtéséből származó népi imádságra íródott.
A koncerten elhangzó műveket az Opus Énekegyüttes és művészeti vezetőjük, Kővári Péter orgonaművész, karnagy interpretációjában hallhatja a közönség.
A tizenhárom állandó tagot számláló kamaraegyüttes repertoárja kiterjed az egyházi és világi kórusirodalomra, az ehhez kapcsolódó kamarazenére, a reneszánsz madrigáloktól és motettáktól kezdve a 20. századi és modern művekig. A hangversenyen megszólal a kápolna 1820-ban épített és 2023-ra eredeti állapotába helyreállított barokk orgonája.