Arnold, Levente
17 °C
27 °C

Inkább izgalmasak, mint eredményesek a zöld hirdetések

2008.04.22. 10:52

Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a környezetvédelmet érintő hirdetések megragadják az embereket, és utólag sokkal jobban emlékeznek rájuk, viszont nem feltétlenül érik el céljukat. A felmérést a Burst Media végezte hatezer 18 éven felüli internetező között, és azt vizsgálta, hogy a felhasználók hétköznapi életébe mennyire épül be a környezettudatosság, valamint, hogy az internetezők mennyire bíznak a zöld reklámokban közölt információkban.

A megkérdezettek hetven százalékának ragadnak meg az emlékezetében valamilyen formában a zöld hirdetések, sőt ezeknek a fele szinte bármikor fel tudná valamelyiket idézni. Tanulságos ugyanakkor, hogy szinte ugyanilyen arányban (65 százalék) vannak azok, akik csak időnként adnak hitelt ezeknek a reklámoknak, és csak 12 százalék hiszi el mindig azokat. Negyven százalék utánanéz az adatoknak, harminc százalék pedig nem, nyolcvan százalék a terméknek néz utána a neten, de csak huszonegy százalék találja az arról szóló információkat kielégítőnek.

Ugyanakkor a megkérdezettek nyolcvan százaléka környezettudatos valamilyen formában (legalábbis ezt mondják, nyilván), ám csak öt százalék az, aki teljes egészében zöld életet él. Aki környezettudatos, az leggyakrabban arra hivatkozik, hogy jót tesz ezzel a környezetnek, ezt követi a "szebb jövő" mint indok, azt pedig a "jobb életminőség".

A felmérés kimutatja, hogy a legnépszerűbb zöld téma az újrahasznosítás, valamint egészséges táplálkozás. Ezután jönnek az alternatív energiaforrások, természetes gyógymódok, természetbarát tisztítószerek, zöld technológiák, szabadtéri foglalkozások, végül kertészkedés és biokaja. A leginkább figyelemfelkeltő zöld hirdetések közül sok kötődik zöld szervezetekhez, mint pl. a WWF, vagy a Greenpeace, ők általában erőteljes képekkel közvetítik mondandójukat. Lentebb a villanykörte káros hatásairól. (A Divine Caroline-ról, ahol még sok hirdetést meg lehet nézni.)