A nőket és az otthoni nézőket célozza meg a jövő mozija

2013.05.13. 10:50

Leonardo DiCaprio, Steven Spielberg and Martin Scorsese, csak néhány nagy név azok közül, akik jelen lesznek az idei Cannes-is filmünnepen. Abban azonban nem született egyetértés, hogy valóban lesz-e mit ünnepelni, és az idei év jó, vagy gyenge lesz- e a filmipar számára, aminek igazodnia kell a megváltozott elvárásokhoz, írja  a The Wrap.

Bizonyos jóslatok szerint a nézők egyre kevésbé fognak a mozikba beülni, és ezen nem változtat nagyon a 3D és a 4DX technológia sem. Az elmúlt években nem csak a közönség igénye, de a hirdetők elvárásai is megváltoztak, legalábbis ma már nem annyira egyértelmű, hogy egy látványos akciómozira lehetne a legtöbb hirdetőt találni. Bár az ilyen mozik még mindig könnyen eladhatók, kialakult egy jelentős 25 év alatti női közönség, akik már igen fontos célcsoportnak számítanak, míg sokáig a filmforgalmazók csak a férfiakra gondoltak.

Szintén nagy változás, hogy egyre sikeresebbek az úgy nevezett video-on-demand szolgáltatások, amikor a néző otthonról, egy bizonyos díj fejében letöltheti a filmet egy központi rendszerről. Egyes szakértők szerint ez lesz a film jövője, és nosztalgikusnak nevezik azokat a rendezőket, akik filmszínházas vetítésre tervezik filmjeiket. A VOD, azaz az otthoni videotéka szolgáltatás még csak most kezd beindulni, de egyes jóslatok szerint pár éven belül felzárkózik a DVD-k mellé, amiknek eladása egyébként Nagy-Britanniában még mindig növekszik, - ami szintén azt mutatja, hogy az emberek jobban szeretnek otthon mozizni. A video-on-demand rendszer főleg a kisfilmeknek és független filmeknek nyújt majd nagy lehetőséget, amik nem jutnak el a mozis vetítésig. A VOD hamarosan meghódítja majd Kelet-Európát. A terjesztők pedig egyre inkább Oroszországot és Latin-Amerikát veszik célba, annál is inkább, mert Európa a válság miatt most nem túl jó piac.