A kínaiak imádják a saját filmjeiket

2013.07.12. 14:15

A tavalyi évhez képest 144 százalékkal nőtt a hazai filmek bevétele Kínában. Ez leginkább a külföldről behozott filmeknek rossz hír, mert azok 21,3 százalékot vesztettek piaci részesedésükből. A 2013-as első féléves eladási adatok már most 36,2 százalékos növekedést mutatnak a hazai és külföldi filmeket egybevéve. A teljes bevétel az első hat hónapra 1.79 milliárd dollár, írja a Deadline.com.

A listavezető kínai film a Journey To The West: Conquering The Demons, ami februártól június végéig összesen 203,7 millió dollárt hozott. 123 milliós bevétellel a Vasember 3 áll a második helyen. Az áprilisi nyitási rekordjával, és az eddig kaszált 117 milliójával a So Young című dráma a harmadik a sorban.

Lost in Thailand Official Trailer #1 (2012) - Xu Zheng Movie HD

A 2012-es évben a kínai jegyeladások 2,7 milliárd dollárt hoztak, amivel az ország második helyre lépett a globális filmpiacon. A helyi filmek viszont teret vesztettek. Négy év után először esett 50 százalék alá a hazai filmek piaci részesedése. Szerencsére a legjobbkor jött a Lost In Thailand kínai vígjáték és annak a sikere, hogy rámutassanak a jórészt hollywoodi filmek túlzott térhódítására.