Kifogásolja az Aranyglóbusz-hirdetéseket a díjkiosztó szervezet

2014.01.02. 08:55

Levélben kifogásolta a Golden Globe-díj kiosztásáért felelős Hollywood Foreign Press Association elnöke, hogy a sajtó egyre inkább nyertesekként mutatja be az Aranyglóbusz-jelölteket. Theo Kingma arra kéri az újságírókat és a médiumokat, hogy ne vezessék félre a közönséget azzal, hogy már a díjra jelölteket is nyertesekként aposztrofálják. A reklámokban ugyanis egyre többször látni, hogy a Aranyglóbusz-díjra jelölteket, a jelölés győzteseként mutatja be a sajtó, holott ők még nem nyertesek, csak jelöltek. Ezekben a tévés hirdetésekben ráadásul a nyertes (winner) szó kiemelve, nagy betűvel jelenik meg, azt a képzetet keltve, mintha a díjat már kiosztották volna és meglennének győztesek, írja a Hollywood Reporter.

Ez az elv érvényesül egyébként az Oscar-díjak esetében is, ahol szintén tilos a győztes szó használata, és az eredmény kihirdetéséig csak a jelölt megnevezést lehet használni.

A díj kiosztásáért felelős Hollywood Foreign Press Association valószínűleg nem véletlenül lép fel ilyen határozottan, az elmúlt években ugyanis látványosan próbál megújulni, miután sokan csak újságírók korrupt csőcselékének nevezték a szervezetet. A megújulás jegyében választották meg idén a 46 éves Kingmát is elnöknek. Idén dicsérték a szervezetet a jelölésekért is, melyet kisebb formalitások közepette jelentettek be, és sokan úgy értékelték, hogy végre nem csak az A-listás sztárok előtt való leborulásról szól ez a díj. 

Az idei Aranyglóbusz-jelöltek listáját itt olvashatja.