A fiatalok adnak a kritikusok véleményére

2014.03.25. 08:42

A mai húszas és harmincas korosztályt érdekli a filmkritikusok véleménye, írja az MTI a Hollywood Reporter nyomán. Az amerikai fiatalok körében elvégzett felmérésből kiderült: 41 százalékuk nézi meg filmválasztásnál az interneten, hogy milyen átlagot ért el a produkció a kritikák alapján. A Nielsen közvélemény-kutató cég szerint ugyan a kritika mint műfaj erős versenytársat kapott a közösségi média képében, a kritikusok még mindig befolyásolják a mozizók döntéseit.

Az ún. Y generációsok 41 százaléka az olyan honlapokról tájékozódik mielőtt beülne egy filmre, mint a Rotten Tomatoes vagy az IMDb. A felmérésből az is kiderült, hogy tíz mozinéző közül nyolc legalább időnként elolvassa a filmkritikákat, filmismertetéseket, ha filmet választ. Kathy Benjamin, a Nielsen alelnöke szerint

a jövő évi nagy mozis produkciók marketing-költségvetését tervező stúdióknak számításba kell venniük, hogy a mozilátogatók a közösségi médiából tájékozódnak. Ki kell használni a közösségi háló biztosította lehetőséget, hogy utat találjanak a közönséghez.