15 milliót hozott a neten a mozikból kikergetett Kim Dzsongun-film

2014.12.29. 12:07

A gyártó Sony maga hozta nyilvánosságra az adatokat: a The Interview négy nap alatt összesen 15 millió dollárt hozott csak az internetes forgalmazásból, írja a Hollywood Reporter.

A filmet eredetileg egyszerre 3000 moziban akarták bemutatni az Egyesült Államokban karácsony napján, de a Sony-t és az amerikai moziforgalmazókat elijesztette az állítólag hackerek fenyegetése. Barack Obama amerikai elnök rossz döntésnek nevezte a film visszahívását, a Sony pedig megpróbált alternatív megoldásokat találni a forgalmazásra. Így a téli szünet egyik nagy dobása csak pár művészmoziban került bemutatásra, illetve felkerült a Google Play-re, a Youtube-ra, a Microsoft Xbox-hálózatára és pár nap késéssel az Itunesra is.

A mozikban 3 millió dollárt tudott összeszedni, az internetes forgalmazásból viszont 15 milliót tudott összegereblyézni. A Sony a 75 millió dollár költségvetésű filmtől legalább egy húszmilliós nyitóhétvégét várt, ezt a video-on-demand szolgáltatásokkal majdnem sikerült is biztosítani.

Ezzel a bevétellel lenyomta a nemrég bemutatott, hasonlóan VOD-platformokon is forgalmazott filmek bevételeit, a nálunk kimaradt Snowpiercer például csak 7 milliót hozott.

Bár érthető, hogy a Sony veri a mellkasát az egészen jó számokkal, azért szokatlan, hogy a VOD-bevételeket egy stúdió ilyen lazán megosztja, legtöbbször ugyanis hét lakat alatt tartják a titkot, valami teljesen érthetetlen okból.