Az íróknál nem a Kaliforniai álom a nyerő

2017.02.20. 10:10

69. alkalommal osztották ki New Yorkban és Los Angelesben az amerikai forgatókönyvírókat tömörítő Writers Guild Awards díjait. A napokban ér véget az Oscar-díj szavazása, így a most vasárnap kiosztott trófeák képet adhatnak arról, hogy hogyan is áll a verseny az utolsó pillanatokban.

A legjobb eredeti forgatókönyv díját Barrey Jenkins és Tarell McCraney munkájának, a Holdfénynek ítélték. A filmet a napokban Magyarországon is bemutatták és az Indexen megjelent kritikánkban is csupa jót írtunk a filmről.

A legjobb adaptált forgatókönyv díját az Érkezés vihette haza. Az amerikai díjátadók furcsa szabályai alapján azonban túl sok következtetést mégsem vonhatunk le az Oscarra vonatkozóan. Az Oscaron ugyanis a Kaliforniai álom az eredeti forgatókönyvek között versenyez, míg a Holdfény és az Érkezés az adaptált forgatókönyvek között kapott helyet. 

A díjátadón a dokumentumfilmek is versenyeztek, itt a legjobb a Command and Control lett, ami egy atomrakéta történetét mutatja be.

Legjobb eredeti forgatókönyv

  • Holdfény (Barry Jenkins és Tarell McCraney)
  • Hell or High Water (Taylor Sheridan)
  • Kaliforniai álom (Damien Chazelle)
  • Loving (Jeff Nichols)
  • A régi város (Kenneth Lonergan)

Adaptált forgatókönyv

  • Érkezés (Ted Chiang novellája alapján írta Eric Heisserer)
  • Deadpool (Rhett Reese és Paul Wernick)
  • Fences (August Wilson)
  • A számolás joga (Margot Lee Shetterly könyve alapján írta Allison Schroeder és Theodore Melfi) 
  • Éjszakai ragadozók (Austin Wright regénye alapján írta Tom Ford)

Sorozatokat is díjaztak, itt a legnagyobb nyertes az Atlanta volt, amit a legjobb vígjáték sorozatnak és a legjobb új sorozatnak is megválasztottak. Dráma sorozatok közül a Foglalkozásuk: amerikai, beépült KGB ügynökökről szóló széria lett a legjobb. 

Minisorozat kategóriában az HBO Bizonyosság címet kapó, saját gyártású filmje lett a legjobb, míg az adaptált minisorozatok díját az Az O.J. Simpson-ügy kapta.

Ne maradjon le semmiről!