A Sziget alatt ez a film kötelező

2009.08.14. 08:22 Módosítva: 2009.08.14. 08:22
Raimi a szuperköltségvetésű Pókemberek után egy harmincmilliós filmmel rukkolt elő, ami szinte nem is pénz a blockbusterekhez képest, viszont eddig negyvenötmillió dollárt keresett vele. A nézők és a kritikusok is imádják. A Sziget alatt ez az itthoni filmpremier az, ami kötelező.

Pokolba taszítva

A Pókembereket jegyző rendező, Sam Raimi most egy horrort pakolt össze, ami a kritikusok jelentős részének tetszik, mégha egyikük egy kecskesajthoz is hasonlította. Általában mindenki elmondja, mennyire leköti a nézőt, milyen izgalmas és hogy ez a legjobb horror, tehát megnézésre érdemes. Egy öregasszony átokkal sújtja Christine Brownt, aki visszautasítja a néni jelzáloghitelének törlesztését, így egy gonosz szellem kezdi kísérteni. A lánynak kevés ideje maradt, hogy elűzze a gonoszt, különben a pokolban végzi. A főszereplő, menekülő lányt, Allison Lohmant a Beowulfban és A trükkös fiúkban is láthattuk, de eddig azért nem ragadt meg a fejünkben. Valuska kollegánk szomorú, hogy egyeztetési problémák miatt kikerült a filmből a Juno és a Cukorfalat örök tinédzsere, Ellen Page.

Görögbe fogadva

Ezen a héten a Görögbe fogadva a romantikus fejadag. Georgia (Nia Vardalos) Görögországban idegenvezetőként ténykedik, ám nem túlzottan kedveli a munkáját. Jelenleg is egy csapatnyi turistát kalauzol körbe, akik leginkább csak bosszantják őt, és az ápolatlan buszsofőr a legantipatikusabb. Vardalost leginkább a Bazi nagy görög lagziból ismerhetjük, ami nagy sikernek örvendett, világszerte 368 millió dollárt hozott a mozikban.

Ezt azóta se tudta megismételni, még a Görögbe fogadva filmmel is befürdött, pedig segítségére volt Donald Petrie direktor (a Bazi nagynak Tom Hanks volt a producere görög felesége miatt). Petrie már rutinosnak számít a közepesre becélzott romantikus filmekben: a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt és a Beépített szépség című filmeket jegyzi. Az imdb-n pár száz szavazatot kapott, a Rottentomatoeson nem szűkölködik a vélemények számában, de azok átlaga tizenegy százalék csupán. Roger Ebert a szakma nagy öregje csodálkozva írja: vajon mi történhetett Nia Vardalosszal? A Bazi nagy filmben teljesen szerethető volt, itt pedig úgy fest, mint egy hollywoodi szépségkúra győztese.

A Pandora szelencéje

Míg a 2008-as Három asszonyban egy kelim szőnyeggel tűnik el egy szenilis öregasszony, a Pandora szelencéjében egy alzheimer-kóros török nagymama veszik el a hegyekben. A három gyereke bepánikol, és kelletlenül elindulnak a nagyvárosból, hogy megkeressék. A csapat egy fontoskodó háziasszonyból, egy karrierista újságírónőből és egy szakállas hippiből áll. A családi dráma lényege, hogy a vészhelyzet újra összekovácsolja-e őket. A Pandora szelencéjéért a San Sebastian-i filmfesztiválon díjazták a fiatal rendezőnőt és a nagyit alakító Tsilla Cheltont is. A kilencvenegy éves színésznő korábban például a Danielle Tanti című vígjátékban játszott főszerepet mint elviselhetetlen öregasszony, aki megkeseríti a környezete életét. „Yesim Ustaoglu olyan kiváló időzítéssel meséli el a történetet, és olyan jellemfejlődésen viszi át a szereplőket, mint egy regényíró, ezért a kétórás film sosem fullad ki” – írja a Variety.