Kate Beckinsale az Antarktiszon vetkőzik

2009.10.15. 10:47
A Vakító fehérségben lakkszerkó helyett bundakabátot hord az Underworld sztárja. Itt az új Halloween, és a románok után négy hónappal mi is láthatjuk a Fel! című Pixar-rajzfilmet.

Fel!

Romániában júniusban, Szlovákiában augusztusban mutatták be a Pixar tizedik egész estés rajzfilmjét, amely októberre végre hozzánk is elért, hogy elszívja a közönséget a Csiribiritől. A Szörny Rt. rendezője szokatlan módon egy egyedülálló, zsémbes öregembert tett meg főszereplőnek, akit részben Walter Matthauról mintáztak. A hetvennyolc éves lufikereskedő és felfedező Afrikába indul nyaralni, de fapados repülő helyett a házával utazik, amit húszezer színes lufi emel a levegőbe. A vállalkozás első szépséghibája egy pufi cserkészfiú, aki a felszálláskor a verandán ragadt. A rajzfilmes lufitrükköt Clint Eastwood közreműködésével már a Myth Busters is letesztelte: működik, de valójában hétezer lufi még csak egyetlen ember megemeléséhez elég. A 3d-ben is játszott Fel! közönsége viszont nem ezt számolgatta, az IMDb-n 8,6 pontott kapott a rajzfilm, pont ugyanannyit, mint a WALL-E. Ezzel mindkét film benne van az első ötvenben az IMDb minden idők legjobb filmjeit összegző listáján. Ennek köszönhetően a 175 millió dollárosra becsült költségvetésből készült mese eddig 458 milliót hozott. A kritikusok is csak dicsérték, a Rottentomatoeson 97 százalékot ért el. "A Pixar továbbfejlesztette a receptjét, aminek a fő hozzávalói a humor és a szeretet, és ezzel a Fel! lett a stúdió legszívhezszólóbb munkája" - írta a Time magazine kritikusa.

Vakító fehérség

A Kardhal rendezője, Dominic Sena 35 millióból vitte filmre Greg Rucka Whiteout című déli sarkos horrorképrégenyét. De hiába vetkőztette le Kate Beckinsale-t már a tizedik percben, csak 10,8 milliós bevételt hozott össze a szeptemberi premier óta. Pedig a sztori majdnem olyan jól indul, mint Carpenter klasszikusa, A dolog: a személyzet itt is egyedül marad egy antarktiszi kutatóbázison, csak most testrabló űrszörny helyett egy szimpla csákányos gyilkos mészárolja őket. A film 5,8 pontot kapott az IMDb-n, a Rottentomatoeson viszont csak 6 százalékot. A Guardian szerint "egyedül a porcelánbaba kinézetű Kate Beckinsale próbálkozott színészi játékkal, a többieknek nem sikerült", a Variety szerint viszont az egész film "halvány, mint egy jegesmedve a hóviharban".

Halloween 2.

Két éve Rob Zombie Halloween-je lett minden idők legerősebben startoló horrorja: a 20 millióból forgatott film már a nyitó hétvégén 31 milliót kaszált, és meg sem állt 80,2 millióig. A folytatás egyértelmű volt, de Rob Zombie csak azért vállalta el a rendezést, nehogy valaki elbarmolja a művét. Az új részre már csak 15 milliót kapott a Dimension Filmstől, és a bevétel is mindössze 32 millió lett. A késes gyilkos megint Tyler Mane, a terrorizált testvére is maradt Scout Taylor-Compton, és a sztori kábé ugyanaz, mint a 81-es Halloween 2-ben: Laurie kórházba került az első rész végén, de a halottnak hitt Michael ott is rátalál. A remake 5,2 pontot kapott az IMDb-n és 22 százalékot a Rottentomatoeson (a Rob Zombie-féle első rész 6-ot és 26-ot), az Entertainment Weekly szerint azért, mert "101 percen keresztül kizárólag unalmas trancsírozást kapunk, meg néhány freudi fejtegetést arról, miért lett barátságtalan fickó ez a Mike Myers".

Julie & Julia - Két nő, egy recept

Sokan nem is tudták, hogy erre vártak, de most megérkezett: itt az első film, amely egy blog alapján készült. A Harry és Sally forgatókönyvírója és a Szerelem hullámhosszán rendezője csapott le annak a texasi lánynak a történetére, aki szürke életét azzal próbálta feldobni, hogy egy híres amerikai szakácsnő, Julie Child egyik recepteskönyvét végigfőzi. Erről blogot is vezetett, ami annyira népszerű lett, hogy egy kiadó könyvként is megjelentette. A film viszont nem egy, hanem két nőről szól, miután Nora Ephron a szakácsnő életét is beleszőtte, pontosabban azt, ahogy Franciaországban megismerkedik az ottani konyhával a második világháború után. Julie Childot Meryl Streep játssza, és az Empire magazin kritikusa már a harmadik Oscart követeli érte az idén hatvanéves színésznőnek. "Fantasztikusan játszik, a díjátadószezon üdvöskéje lesz megint" - írja az At the Movies is. A negyvenmillió dollárból forgatott Julie & Julia az IMDb-n 7,7-es értékelést kapott, a Rottentometoeson stabil 75 százalékon áll, és már nem sok hiányzik, hogy elérje a százmillió dolláros nyereséget.

Utolsó jelentés Annáról

„Egyetlen férfi van a magyar parlamentben, az is nő” - mondták állítólag Kéthly Anna szociáldemokrata politikusról, akiről Mészáros Márta forgatott filmet A temetetlen halott után. "Ötvenhatban kijött a börtönből a kormányba, fellépett az ENSZ-ben a magyarokért, és már nem tudott visszajönni" - nyilatkozta a rendezőnő. Kéthlyt Eszenyi Enikő játssza többnyire öregre maszkírozva. Az Utolsó jelentés Annáról azzal indul, hogy a hetvenes években Budapestről besúgót küldenek utána Brüsszelbe, hogy hazacsábítsák a száműzetésből. A férfit Fekete Ernő, a Lora egyik főszereplője játssza, és mellette feltűnik még Cserhalmi György, Hámori Gabriella, Básti Juli, Szilágyi Tibor és Máté Gábor is. A film 106 millió forintos MMK-támogatást kapott, és bár még be sem mutatták, a rendezőnő fél éven belül új munkába kezd. Legközelebb Bajor Gizi életét dolgozza fel.

A grófnő

Egy romantikus vígjáték után Báthory Erzsébetről forgatott romantikus történelmi drámát a negyvenéves Julie Delpy. A magyar grófnő, aki a legendák szerint hatszáz lányt ölt meg, hogy a vérükben fürödve megfiatalodhasson, több tucat filmben tűnt fel már eddig is, főleg olcsó vámpíros horrorokban. A francia színésznő-rendező Báthory egy emberibb arcát mutatja, de azért a véres jelenetekről sem mondott le. Az özvegy grófnőt Delpy játssza, fiatal udvarlóját a német Daniel Brühl, a fiú ármánykodó apját az Oscar-díjas William Hurt. Bár a film majdnem feleannyiba került, mint a szlovákok Báthory-filmje, az IMDb-n 0,7 tizeddel több pontot ért el, most 6,8-nál áll. Eredetileg Magyarországon forgatták volna, de végül Berlinben és német kastélyokban készült. "A 2 nap Párizsban és a Mielőtt lemegy a nap hétköznapi szereplői még közel álltak hozzá, és a spontán filozofálgatás természetesen hatott. Ehhez a sok szereplőt megmozgató történelmi drámához viszont egy céltudatos, erős kezű rendezőre lett volna szükség" - húzták le a filmet.