no

A jó nők sem mentik meg Weinsteinéket

2010.02.04. 10:57 Módosítva: 2010.02.04. 12:08
A héten Fellini 8 és 1/2-jének musicalesített verzióját nézhetjük, ami az Oscar-díjas szereplők ellenére anyagi bukás, Michael Moore a gazdasági válságról készített szájbarágót.

Kilenc

Rob Marshall neve a Chicago és az Egy gésa emlékiratai óta több száz milliós bevételt és Oscar-esőt jelentett. A 8 és 1/2 modernizált verziójaként emlegetett Kilenccel viszont összehozta az eddigi legnagyobb anyagi bukást a Becstelen Brigantykat is forgalmazó Weinstein Companynak. A 80 millió dollárból forgatott musical december 18. óta mindössze 29,5 milliós bevételt szedett össze, pedig tele van hiányos öltözetű jó nőkkel és Oscar-díjasokkal. A főszereplő egy depressziós rendező (Daniel Day-Lewis), aki kórosan függ az anyjától (Sophia Loren) és a jelmeztervezőjétől (Judi Dench), miközben olyan nők kergetik az őrületbe, mint Marion Cotillard, Penélope Cruz, Nicole Kidman, Kate Hudson és Stacy Ferguson. Eredetileg Catherine Zeta-Jones játszotta volna Claudiát, a főszereplő múzsáját, de át akarta íratni a forgatókönyvet, hogy nagyobb szerepe legyen, ezért Nicole Kidmant szerződtették helyette (Amy Adams, Gwyneth Paltrow és Anne Hathaway is esélyes volt). A Kilenc eddig négy Satellite Awardot kapott, és Oscarra jelölték a legjobb díszlet, jelmez, betétdal és női mellékszereplő (Penélope Cruz) kategóriákban. Az IMDb-n 6,6 pontot kapott, a Rottentomatoeson 37 százalékot. "Fellini 8 és 1/2-je mellett ez még 4 és 1/2-nek is gyenge", dühöngött a USA Today kritikusa.

Kapitalizmus: Szeretem!

A csúsztatásokkal operáló, nyíltan Bush-ellenes dokumentumfilmes, Michael Moore a columbine-i mészárlás, 9/11 és az amerikai egészségügyi rendszer után a világgazdasági válságról forgatott, a felelősöket természetesen most is a Fehér Ház republikánusai között keresi. Eddig sikerrel: a film két díjat is elhozott tavaly Velencéből, és a phoenixi kritikusoktól is kapott szobrot. Bár összbevétele még csak 15,9 millió dollár, a nézők és az újságírók is szerették, 7 pontot kapott az IMDb-n, 74 százalékot a Rottentomatoeson. A kritikusok szinte  ugyanazt írták a Kapitalizmus: Szeretem!-ről: "Mint minden Michael Moore-dokumentumfilm, egyszerre elgondolkodtató, tragikus és humoros" (New York Times), "Tipikus Moore-film: végigröhögjük, de ahogy kijövünk a moziból, elgondolkodunk és vitatkozunk róla." (Hollywood Reporter)