Valentinozzon a hétvégén Jessica Biellel

2010.02.12. 06:55
Filmszemle után filmdömping: a Valentin-napi hétvége miatt egymásra licitálnak a forgalmazók. Nézhetünk szemledíjas filmet, rossz amerikai romkomot, horrort és 3d-s kultrajzfilmet is. Meg Jancsó pucér nőit.

Valentin-nap

Garry Marshallnak, a Micsoda nő! és a Neveletlen hercegnő rendezőjének Julia Roberts és Anne Hathaway már nem elég egy Valentin-napi romantikus vígjátékba, ezért leszerződtette melléjük fél Hollywoodot: Jessica Albát, Jessica Bielt, Jennifer Garnert, Ashton Kutchert, Jamie Foxxot, meg az Alkonyat farkasemberét, Taylor Lautnert. A kritikusok szidták: "Olyan, mint a legtöbb Valentin-napi ajándék: csillogó, de másnapra elfelejtjük" (Hollywood Reporter). Még szerencse, hogy a Valentin-nap csak egy napig tart. "Garry Marshall 76 évesen inkább ne forgasson romantikus tinivígjátékokot" (FilmsInReview.com). "Rosszabb, mint egy kétórásra nyújtott csokireklám a Szeressük Kötelezően A Valentin-napot! Alapítványtól" (Variety). A film pénteken startol az Egyesült Államokban, úgyhogy akár kasszasiker is lehet, de egyelőre 14 százalékon áll a rottentomatoes kritikagyűjtő oldalon.

Toy Story - Játékháború 2.

A Pixar stúdió 99-ben legyőzte saját magát: a 90 millió dollárból forgatott Toy Story 2 485 milliót kaszált, míg az első rész bevétele csak 362 millió volt. A 3D-őrület miatt a Disney utólag térhatásúra turbózta mindkét részt: bár október óta csak 30 millió dollárt szedtek össze velük, jó reklám lehet a nyáron mozikba kerülő harmadik résznek. Az első részben még gyűlölt műanyag űrhajós, Buzz Lightyear most már igazi barát: önként vállalkozik Woody kiszabadítására, amikor elrabolja egy játékgyűjtő geek. A Toy Story 2. tizenegy évvel a bemutatója után is 8 ponton áll az IMDb-n, ezzel a 244. legjobb a 250-es toplistán. A Rottentomatoeson 100 százalékot kapott, azaz nincs róla negatív kritika, csak ilyenek: "A Toy Story 2. óriási mérföldkő a számítógépes animáció történetében" (New York Post), "Ez az animációs filmek A birodalom visszavágja: pörgősebb és szórakoztatóbb, mint a nagy előd" (Variety).

Oda az igazság!

Jancsó Miklós a Kapa és Pepe-filmek után visszatért a lovakhoz és a pucér nőkhöz. Az idei filmszemle nyitófilmjében Gálffi László Mátyás király, Cserhalmi Kinizsi, az egymást késsel szurkáló merénylők és intrikusok között pedig felbukkan Mucsi Zoltán, Scherer PéterPindroch Csaba és néhány rendező (Mundruczó Kornél, Szabó Simon) is. A forgatás magyar-osztrák-lengyel koprodukcióban zajlott visegrádi, tahitótfalui helyszíneken, és az ausztriai Rappottensteinben. Eredetileg a 2008-as reneszánsz évre készült volna el, de nehezen jött össze a 480 milliós költségvetés. Kritikusunk szerint "elképesztően unalmas és erőltetett, pedig Jancsó hozza az önironikus formáját". Írásunk utolsó mondata miatt sokan berzekedtek a szemlén.

Köntörfalak

A Köntörfalak ideális választás Valentin-napi mozizáshoz, négy díjat is kapott az idei szemlén: Dyga Zsombor lett a legjobb rendező (megosztva  Pejó Róberttel), Czakó Judit Aranyollót kapott a vágásért, Elek Ferenc a legjobb férfi főszereplő, és még a Filmhu közönségdíját is elhozta. 86 millió forintból forgatott, háromszereplős kamaradráma ez: Elek Ferenc Tompos Kátyára hajt, miközben Rába Roland szívatja. Kritika itt.

Farkasember

A Universal 85 millió dollárt adott a Drágám, a kölykök összementek rendezőjének, Joe Johnstonnak, hogy forgassa újra a 41-es Farkasembert. A sztori nem változott, csak áttették 1890-be: Benicio Del Toro hazatér Angliába az apjához (Anthony Hopkins), ahol megharapja egy farkasember, ezért a rendőrfelügyelő (Hugo Weaving) ellene is hajtóvadászatot indít. Joe Johnston Oscar díjas trükkmesterként a sztori helyett inkább a díszletekre és az effektekre gyúrt rá, ami a nézőknek nagyon bejött (IMDb-n 8,9 pont), a kritikusoknak kevésbé (Rottentomatoeson 30 százalék). "Mindkét félnek szórakoztató randifilm Valentin-napon" - írta a Chicago Sun-Times, máshol viszont fanyalogtak: "Johnston csak az akciójelenetekben jó, a feszültségteremtéshez nem ért" (Boxoffice Magazine), "Régen rossz, ha egy horrorban izgalmasabb a nappali rész az éjszakainál" (Techland). Vérfarkas- és Emily Blunt-rajongónk itt lelkesedett.

Mások vagyunk

A Sundance fesztivál különdíjas német rendezője, Maren Ade tipikus hollywoodi vígjátékrecept alapján rakta össze új drámáját: a Szardínán nyaraló Gitt és Chris összetalálkozik egy másik párral, és minél több időt vannak velük, annál jobban látszik, hogy nem is illenek össze. A Mások vagyunk tavaly két Ezüstmedvét és egy Femina Film-díjat is kapott a Berlinalén, a német Film+ pedig Heike Parplies vágót jutalmazta.

Az áruló szív

A Dexter-rendező Michael Cuesta egy Poe-novellát vitt filmre 12 millió dollárból, sok vérrel meg érzelemmel. Josh Lucas új szívet kap, de egyre durvább változásokon megy keresztül: belezúg az orvosába (Lena Headey, azaz Sarah Connor a Terminator sorozatból), és őrülten keresni kezdi az eredeti szervdonor gyilkosát. A filmről nem találtunk kritikát a neten, tavaly csak kisebb fesztiválokon (Tribeca, Athén) futtatták, díjat nem kapott.