Milliárdokkal többet költöttünk mozira

2010.06.02. 09:16
A térhatású filmek miatt 2,4 milliárddal nőtt a két legnagyobb hazai moziüzemeltető forgalma. A tervek szerint vidéken is 3D-mozikat nyitnának, és akár sportmeccseket is adnának a térhatású termekben.

A térhatású filmek és az Avatar növelte a forgalmat a Cinema City multiplexekben és a Palace Cinemas hálózatában - olvasható a Világgazdaság szerdai számában. A Cinema City-multiplexeket üzemeltető IT Magyar Cinema Kft. árbevétele tavaly 1,4 milliárd forinttal 5,76 milliárd forintra nőtt, míg a Palace Cinemas Kft. közel egymilliárd forinttal 4,22 milliárd forintra növelte árbevételét. Az IT Magyar Cinema Kft. 173 millió forint mérleg szerinti nyereséggel zárta a 2009. évet szemben az előző évi 59 millió forint veszteséggel. A Palace Cinemas Kft. mérleg szerinti vesztesége a 2008. évi 210 millió forintról 380 millióra emelkedett egy év alatt.

A Cinema City egy hónapon belül több új 3D-s terem átadását tervezi: Szombathelyen, Zalaegerszegen, Veszprémben, Szolnokon, Debrecenben és Győrben, nyilatkozta a lapnak Buda Andrea, az IT Magyar Cinema Kft. marketingigazgatója. Egy-egy ilyen terem mintegy 100 ezer euró értékű beruházást igényel.

A Palace Cinemasnál a fejlesztések mellett különleges programokkal készülnek a nyárra, amiről Lovász Andrea hálózatvezető számolt be. Tárgyalásokat folytat a társaság a foci-vb közvetítéséről és folytatják az élő, illetve felvételről történő opera- és koncertközvetítéseket.