Szilárda
2 °C
7 °C
Index - In English In English Eng

A Facebook után a Google is moziba megy

2010.08.23. 12:40
A Facebook-alapító Mark Zuckerbergről és a világ legnépszerűbb közösségi portáljáról készült, hamarosan mozikba kerülő hollywoodi film után a Google alkotói következhetnek.

A deadline.com értesülései szerint a keresőmotorjáról ismertté vált amerikai informatikai vállalat alapítóiról, Sergey Brinről és Larry Page-ről szóló alkotás alapjait a Googled: The End of the World as We Know It című tavaly ősszel megjelent könyv adja.

Ken Auletta, a The New Yorker magazin rovatvezetőjének a Google történetét bemutató művében többek között Eric Schmidt, a vállalat elnök-vezérigazgatója fejtette ki, hogy előreláthatóan a Google lesz az első médium, amelynek értéke eléri a 100 milliárd dollárt (22 billió forintot).

Az informatikai vállalat hirdetésekből származó bevételei tavaly érték el a 20 milliárd dollárt (4,4 billió forintot), ez az összeg már a jelentősebb műsorszolgáltatók összesített reklámbevételét is túlszárnyalja. "A film kulcsjelenetét a vállalat nagyszerű jelmondata, azaz a Ne légy gonosz! figyelmeztetés adja, amely arra utal, hogy a jelentős szereplővé vált befolyásos cég profittermelését képes-e fenntartani anélkül, hogy feladná etikai elveit, vagy megfeledkezne a felhasználók érdekeiről" - magyarázta Michael London producer.

A Facebook születéséről készült The Social Network című produkciót októbertől vetítik az amerikai mozikban. Mark Zuckerberg és Dustin Moskovitz szerint az új film túlnyomó részben a valóságtól elrugaszkodva mutatja majd be az egyetemi oldalból fejlődött közösségi portált. Hollywood ugyanis a jól bevált forgatókönyvnek megfelelően szexszel és drámával fűszerve meséli el a több mint félmilliárd felhasználóval rendelkező oldal egyébként unalmasnak tűnő harvardi születését.