nonono

Johnny Depp most zavart kaméleon

2011.03.03. 15:06
A Rangót Amerikában holnap mutatják be, de nálunk már látható a héten a filmpremierek között.

Elhajlási engedély

A Farrelly testvérek a Dumb és Dumber óta nem nagyon tudnak 50 millió dollár fölé emelkedni. Az Én és én meg Irén, illetve a Nagyon nagy Ő is csak csalódást okozott a kasszáknál. Az Elhajlási engedélyben Owen Wilson és Jason Sudeikis feleségei - Jenna Fischer és Christina Applegate – egy hét kimenőt adnak a férjeiknek, amit ez idő alatt tesznek, azt nem kérik számon rajtuk. Alig ezer ember értékelte eddig az Amerikában egy hete futó mozit az imdb-n, ahol éppen kerek hat csillagon áll. A kritikusok 37 százaléka szerette, de első a boxoffice listán. Az biztos, hogy kicsit unalmas a film, ennél még egy francia remake is jobb lett volna, de a New York Magazine szerint az amerikai férfiak éretlenségéről szóló kicsit undorító vígjáték felnőtteknek nem is rossz szórakozás.

Rango

Gore Verbinski és Johnny Depp A Karib-tenger kalózai után egy animációs filmben dolgoznak együtt. Depp a hangja mellett a személyiségzavaros kaméleonnak a mozdulatait és a mimikáját is átadta. Még a legjobb 3D-s animáció is elbújhat a film mellett a kritikák szerint, a Hollywood Report dicsérte legjobban a kidolgozott részletei miatt, hisz különösen nagy figyelmet fektettek az árnyékokra, a színekre, mimikára. A készítők szándékosan utánozzák a klasszikus westerneket, ezek közül is leginkább az olasz mester, Sergio Leone munkáit.

127 óra

A Gettómilliomos kritikai, anyagi sikere és díjesője után a rendező, Danny Boyle ismét együtt dolgozott a forgatókönyvíróval és a zeneszerzővel, de az Oscar-gáláról ezúttal üres kézzel távoztak. A produkció megtörtént esetet dolgoz fel, Aron Ralston egyik kezét egy sziklatömb hozzápréselte a sziklához, és beszorult 127 órára. Mivel senkinek nem szólt arról, hova megy, csak úgy tudott kiszabadulni, hogy egy életlen késsel levágta a kezét. Az imdb-n 8 ponton áll, mint minden Oscarra jelölt legjobb film. A rottentomatoes-on 83 százalékos az átlaga. Mozikban kevésbé fut:18 millió dollárból készült, eddig 17,9 milliót termelt kint. Franco szívvel, lélekkel játszik, csak úgy, mint Ryan Reynolds a Buriedben, egyszemélyes gyötrődés egy helyszínen – írja a Financial Times. Az Empire nem ajálnja gyenge idegzetűeknek.

Nem beszélek zöldségeket!

Gérard Depardieu egy magányosan élő, analfabéta férfi,  veteményeskertjével törődik, és a barátaival legurít néhány sört. Gisele Casadesus pedig nyugdíjas irodalmár. Barátság alakul ki köztük, a nő hatására a férfit elkapja a tudásvágy: Camus-t olvasnak. Nem annyira érthető, mi szerethető Depardieu mostani figurájában, és a kliséből is sokat kapunk, de a Variety szerint ez egy megható történet erős vonzerővel. A plakáton a francia Forrest Gumpként aposztrofált filmet a lassú mozik szerelmeseinek ajánljuk.

Gyermekeim apja

Humbert Balsan Tarr Béla előző filmjének, A londoni férfinak volt a producere, aki forgatás közben - máig ismeretlen okból - öngyilkos lett. A producer halála ihlette a Gyermekem apjának a történetet, ennek központi alakja egy kelet-európai rendezőnek segítene filmje elkészítésében, bár a környezetében mindenki le akarja beszélni erről, hogy nem éri meg. Egyszercsak öngyilkos lesz, és feleségére maradnak a zűrös anyagiak rendezése. A forgatókönyvet Mia Hansen-Love írta és a filmet is rendezte, 2009-ben Cannes-ban a zsűri különdíját vehette át érte. A filmet a hibái teszik csodássá a kritikák szerint. Ami miatt még dicsérik, hogy csak megfigyel, nem ítélkezik.

Három

A 67. Velencei Filmfesztiválon esélyes volt az Arany Oroszlánra Tom Tykwer romantikus vígjátéka, amit A bűn árfolyama thriller után írt és rendezett Németországban. Hanna és Simon már 20 éve együtt élnek, gyermekük nincs. Egy nap Adam lép be életükbe, akibe a nő és a férfi is beleszeret. Az Oscar-díjas Pénzhamisítókból ismert Devid Striesow játssza Adamet, Hannát Sophie Rois, a német Lola-díjas színésznő. Egy tipikus, beszélgetős európai dráma furcsa olyan izgalmas filmek után, mint a Lé, meg a Lola és A bűn árfolyama, de a ScreenDaily kritikusának tetszett: egy intelligens vígjáték, amiben a karakterek szellemi kíváncsisága nem válik nevetségessé.