Bourne nehezen nyomta le Koltai Róbertet

2007.10.30. 12:07
Amerikában szokás szerint a Fűrész aktuális részét nézték a legtöbben, nálunk a Bourne-ultimátumot. Mégis Megy a gőzös.

Három éve minden Halloween a Fűrész aktuális részéről szól Amerikában, és nem volt ez másként most sem a negyedik esetében: 3 183 vetítésen hozott 31,8 millió dollárt a film, ami kétmillióval kevesebb a harmadik résznél. A Fűrész 4. sikerének a titka az erős keménymag, hiszen a legújabb részt megnézők kilencven százaléka látta az előző hármat, derült ki a Lionsgate piackutatásából.

A horror az egész hétvégét meghatározta, így a 40 éves szűzből és az Ewan Almighty-ból ismert Steve Carell főszereplésével készült Dan in Real Life fogadtatását is. Az 1 921 vetítéssel 11,8 millió dollárt hozott a film.

UIP vs. Intercom 3:1

A magyar rendezők és producerek mindig azt mondják, fontos, hogy elkezdjenek beszélni a filmről az emberek, így tudják kompenzálni a kisebb reklámkampányokat. Koltai Róbert filmjét a második héten csak 22 százalékkal nézték kevesebben, mint az előző hétvégén, eddig összesen az elővetítésekkel és a díszbemutatókkal együtt 87 718-an látták a Megy a gőzöst. A Budapest Film nyert Koltaival, a Sickóval már kevésbé.

Az Intercomnak nem jött be a pubertás faszozós vígjáték, a Superbad, Amerikával ellentétben úgy tűnik Magyarországon senkinek nem okoz gondot a szüzesség elvesztése. Ez örömteli, viszont az összesen 11 ezer néző a második héten nem. Hasonlóan sült el a forgalmazónak a Kaptár 3 része is Milla Jovovich főszereplésével, ami a harmadik héten tart összesen annyi nézőnél, mint a Bourne-ultimátum az első hétvégéjén.

A UIP nemcsak a keserű tekintetű szuperügynökkel, Matt Damonnal nyert a héten, hanem a Csillagporral is, sőt a Felkoppintvát is sokan nézik. Ez csak azért érdekes, mert ugyanazok csinálták, mint a Superbadet, bár itt a lúzercsávó és a menőcsaj gyermekvállalási problémái állnak a középpontban.

Koltai Lajos beállt a heti 2000 nézőre, az Estét mindössze 35 ezren látták eddig, ami egy hollywoodi produkciótól és jó nevű alkotótól sem rossz, mert itthon a művészfilmeknek ez már jó eredmény.