Rossz a film - vissza a pénzem!

2005.06.29. 16:47
Különleges reklámfogás: Amerika egyik legnagyobb mozihálózata azt ígéri, az elégedetlen nézőknek visszafizeti Russell Crowe új filmjének jegyárát. A hazai forgalmazó nem tervez hasonló akciót Magyarországon.
Az Egyesült Államok második legnagyobb mozilánca, az AMC Entertainment szokatlan ajánlattal lépett elő Russell Crowe legújabb filmjének bemutatója kapcsán: minden néző, aki úgy érzi, A remény bajnoka című produkció nem éri meg a pénzét, a vetítés után odamehet a mozipénztárhoz és visszakérheti a jegy árát.

Crowe és Zellweger A remény bajnokában
Crowe és Zellweger
A remény bajnokában

Az akció részleteiről szóló hirdetés néhány napja jelent meg a neten, amiből többek között azt is megtudhatjuk, hogy az "AMC hiszi, hogy A remény bajnoka az év egyik legkiválóbb filmje" és ezért mindenkinek visszaadják a pénzét, akinek mégsem tetszett annyira.

A történet egy profi bokszolóról szól (Crowe), aki a nagy gazdasági világválság Amerikájában próbál valahogy talpon maradni és eltartani feleségét (Renée Zellweger) és gyerekeit. A június elején bemutatott film 88 millió dollárba került, és bár az amerikai kritikusok szerették, nagyot bukott a jegypénztáraknál.

Az alacsony nézőszámot sokak azzal magyarázzák, hogy a bokszdrámát nem tartogatták őszre, a fajsúlyosabb filmek hagyományos szezonjára, hanem kihozták a nyári, könnyedebb mozik idején.

Itthon nem lesz ilyen

Farkas Sándor, a filmet Magyarországon forgalmazó Fórum Hungary Kft. vezetője az Index kérdésére elmondta: hallott az amerikai mozihálózat szokatlan marketingfogásáról, de úgy gondolja, a kampány nem is A remény bajnokáról szól igazán.

"A film tényleg jó, nemrég láttam - érthető, hogy bíznak benne" - kezdte Farkas. "Ennek ellenére az a kezdeményezés, hogy visszaadják az elégedetlen mozibajáróknak a jegy árát, nemcsak erről a filmről szól, hanem egy összetettebb folyamat része. Amerikában 18 hete folyamatosan csökken a mozilátogatók száma és ilyet azóta nem tapasztaltak, hogy hosszú évtizedekkel ezelőtt elkezdték a moziadatok jegyzését. Az AMC akciója egy azon próbálkozások közül, amelyek segítségével vissza akarják csábítani a mozikba az amerikaiakat."

Farkas azt is elmondta, hogy a Russell Crowe-film hazai, szeptember 8-ai bemutatójára nem terveznek hasonló akciót, de hozzátette: kiváncsian várja, milyen eredményt hoz a kinti kezdeményezés.