Tom Cruise után malaccal játszik

2007.02.15. 14:02
Egyszerre kerül magyar mozikba az Amerikában jól futó két családi mozi, a Will Smith-es és a kismalacos film. Ezen kívül két független alkotást is láthatunk, egyet Kate Winslettel és egy másikat egy idegesítően letisztult IKEA-világgal a főszerepben.

A boldogság nyomában

Az őszülő Will Smith megint Oscar-esélyes, mert az apa-fiú történet meghatotta a nézőket (az IMDb olvasói 7,4-re értékelték) és a kritikusokat is. Gabriele Muccinot azután választotta ki Will Smith a film rendezésére, hogy látta Az utolsó csókot. Egyébként Muccinonak ez az első amerikai stúdiófilmje, és rögtön nagyot ütött, hiszen 157 millió dollárt hozott eddig a mozikban. A boldogság nyomában jó alkalmat adott Will Smith-nek, hogy a fiával együtt szerepeljen, és a visszajelzések alapján jók is együtt, ráadásul megtanultak Rubik kockázni a világbajnoktól. Persze, ki olyan érzéketlen, hogy ne ejtsen egy könnycseppet egy olyan valós sztori láttán, amiben az apa elveszti a feleségét, a munkáját, a lakását? Főleg, ha tudjuk, hogy hajléktalanokat foglalkoztattak extra pénzért a forgatáson, ráadásul a film végén még az a Chris Gardner is feltűnik, akivel mindez megtörtént. Utoljára Frank Capra Az élet csodaszép című karácsonyi filmje volt ilyen szívfacsaró.

Apró titkok

Todd Field, aki rendezőként A hálószobában című filmmel debütált, megint intim témákat jár körbe. Legújabb, friss házasokról szóló filmjében Kate Winslet melle és Patrick Wilson feneke is kivillan. A férfi főszereplő a Joel Shcumacher által rendezett Operaház fantomjából lehet ismerős, de emlékezetes volt, amikor Wilson a Cukorfalat pedofiljeként kis híján elvesztette a heréit. Az Apró titkokban Kate Winslet az unalmas kisvárosi házasélet, és az interneten szexképekre maszturbáló férje elől menekül Patrick Wilson karjaiba. A helyi közösség életét közben egy pedofil visszatérése kavarja fel. A tizennégy millió dollárból forgatott irodalmi adaptáció az októberi amerikai bemutató óta még csak hétmilliót hozott, viszont három Oscar-díjra is esélyes. Kate Winslet és a forgatókönyvírók mellett a szimpatikus pedofilt alakító Jackie Haley-t jelölte az Akadémia. Ha tetszett az Amerikai szépség, ez sem okozhat csalódást.

Malac a pácban

Dakota Fanning, akit a Világok harcában Tom Cruise mentett meg a tripodoktól, most egy levágásra ítélt kismalaccal barátkozik. A Stuart Little, kisegér című rajzfilm sztoriját jegyző E.B. White Charlotte's Web című meséjéből újabb családi mozi született, amiben az igazi főszerep az állatoké, akik megvédik Wilbur malacot a farm gazdájának fejszéjétől. 47 kismalac alakította Wilburt a filmben, mivel túl gyorsan nőttek a karakterhez képest. A könyvből már 1973-ban már készült egy rajzfilm, ebben Debbie Reynolds, az Ének az esőben főszereplője adta a művelt pók hangját. A 2007-es adaptáció angol nyelvű verziójában a színészek élő állatokat szinkronizáltak, a pók Julia Roberts, a patkány Steve Buscemi és Sámuel, a fontoskodó bárány John Cleese hangján szólal meg. A Malac a pácban az Oroszlánkirályhoz hasonlóan az élet nagy körforgásába vezeti be a gyerekeket, kíméletesen szembesíti őket az elmúlással.

Kiállhatatlan

"A pokol, nyilvánvalóan, olyan szörnyű mint az IKEA" - írja a filmről a Twitch kritikusa, hiszen minden tiszta, szép ebben a világban, miközben mindenki túlontúl kedves Jens Lien Cannes-ban díjazott filmjében. Ebbe az álvilágba érkezik meg a negyvenes éveiben járó Andreas, aki egy buszon tér magához, de nem tudja, honnan jött és hova érkezett. Nincsenek emlékei. A helyiek kedvesen fogadják, amikor leszáll a buszról, munkát kap, barátnője is lesz. Láthatóan minden normálisan működik, de az emberek teljesen érzéketlenek a rideg üvegépületek és az ízetlen ételek világában. Andreas megpróbál emenekülni, de képtelen rá. Később egy férfi pincéjében felfedez egy titkos nyílást, amin keresztül esetleg el tud menekülni a városból. "Szürreális disztópia" - írja a Variety kritikusa, aki David Lynchet és a Dalok a második emeletrőlt emlegeti a Kiállhatatlanról, amik jó hivatkozásnak tűnnek, ráadásul sokan kiemelik a fekete humorát, és a skandináv társadalom abszurd látleletét.