Meryl Streep ABBA-dalokkal támad

2008.07.17. 11:55
A héten a magyar mozikban egy volt énekesnő (Merly Streep), egy izraeli fodrászkommandós (Adam Sandler) és egy rajzolt popénekesnő (Mima Kirigoe) küzd meg a nézők kegyeiért. De ki nyerhet?

Ne szórakozz Zohannel

"A legjobb posztcionista akciós fodrász-szexvígjáték, amit valaha láttam" - írta a Zohanről a New York Times. Adam Sandler legújabban a Moszad titkosügynöke, amire már több filmjében is gyanakodtunk, de a legújabb munkájában, amiben Jean Claude Van Damme legszebb lábrúgásaiból is viccet csinál, ez végre teljesen kiderült. A film forgatókönyve már 2000-re elkészült, de a 9/11 miatt törölték a forgatást, mert a nézők akkoriban nem szívesen szórakoztak a terroristákon. A 90 millió dollárból forgatott vígjátékban a Moszad szuperkommandósa nem lőni, hanem vágni szeretne, ezért saját halálát is megrendezi, hogy csak a hajvágásnak élhessen, mint Hajas László. Persze a régi beidegződések előjönnek a fodrászmunkában is, sőt néhány régi ellensége is előkerül, hogy meggyilkolják. Zohan ekkor kénytelen megmutatni, mire tanították az izraeli hadseregben. A Zohan-film annyira hű témájához, hogy igazi izraeli fegyvereket használnak benne, Zohan karakterét pedig egy izraeli katonából lett stylistról mintázták. Amerikában jól kezdett: 38 millió dolláros bevételével a második lett a Kung Fu Panda mögött.

Mamma mia!

1986 óta a Mamma mia! svédországi bemutatóján állt össze egy fotó kedvéért újra az ABBA (Anni-Frid Lyngstad, Agnetha Fältskog, Björn Ulvaeus, Benny Andersson), akiknek a híres dalából, a Mamma miából született előbb egy színpadi-, majd egy moziverzió is. Az ABBÁ-ból csak Björn és Benny tűnnek fel kisebb szerepekben a Rottentomatoes által 56 százalékkal jutalmazott filmben. Meryl Streep Bennyvel énekelte fel a Winner takes it all című számot Svédországban, és az énekes csodának nevezte a színésznőt. Ezen azért nem kell meglepődni, hisz Streep kislánykora óta jó pár énekórát vett, ráadásul két filmben is dalra fakadt már: a Képeslapok a szakadékból és a Az utolsó adás című filmekben. A Mamma mia! történetében az egyedülálló, szállodatulajdonos anya, Donna (Merly Streep) a lánya esküvőjére készül, amire meghívta két régi barátnőjét egykori zenekarukból, a Donna és a Dinamókból. A lánya sem nyugszik, ő a számára ismeretlen apát nyomozza ki, pontosabban Donna korábbi három pasiját hívta meg, mert nem tudja, melyik az apja. A forgatás is csodás lehetett a két görög szigeten, Skopeloson és Skiathoson, ahova csak a szerencsétlen tánckar nem mehetett velük anyagi okokból, ők az amerikai Pinewood stúdióban dolgoztak. A darabot először 1999-ben Londonban mutatták be, azóta folyamatosan játsszák, ezért nem csoda, hogy 65 millió dollárt áldoztak a filmre a producerek. A görögországi vetítések 1,6 millió dolláros bevételt hoztak, a londoni bemutató 13 millió dollárt. Amerikában most kerül a mozikba.

Perfect Blue

Erőszakos és szexjelenetekkel teli animét mutatnak be a héten a magyar artmoziknak szánt digitális vetítővel az Odeon-Lloyd moziban, hogy végre a vásznon is láthassuk a kultikus, 1997-es animét, amit Satoshi Kon rendezett Yoshikazu Takeuchi azonos című regényéből. A pszichológiai thriller egy Mima Kirigoe nevű énekesnőről szól, aki elhatározza, hogy otthagyja a popegyüttesét, hogy színésznő legyen. A rajongók ennek nem örülnek, egyikőjük az "árulásáért" megfenyegeti és levélbombát küld neki, Mimának egyre rémisztőbb látomásai és rémálmai lesznek. Az őrült rajongó az interneten is mutogat Mimáról képeket, amivel egyidőben fényképészét és stylistját is meggyilkolják. A film amerikai megfilmesítési jogait a Pit jegyző Darren Aronofsky szerezte meg 59 ezer dollárért, ami részben megmagyarázza, miért van a Rekviem egy álomért című filmben ugyanaz a jelenet Jennifer Connellyvel, mint a Perfect Blue-ban.