Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Taxisofőrként bukott Jodie Foster

2007.10.18. 15:28
Az év legsikeresebb vígjátéka mellett is van miből válogatni ezen a héten: Jodie Foster New Yorkban irtja a férfiakat, az észteknél Scully-ügynök nyomoz, a magyarok vasutas poénokkal és 56-al újráznak.

Superbad - avagy miért ciki a szex?

"Szerelmi óda a péniszhez" - írta az egyik amerikai kritikus az év egyik legsikeresebb vígjátékáról, a Superbadről. Igazi szexes-pinázós, minőségi vígjátékot készített Seth Rogen és Evan Goldberg, akik az Ali-G Show néhány részébe is bedolgoztak, és a legenda szerint 14 évesen kezdték el írni a forgatókönyvet. Ez lett a 20 millió dollárból forgatott Superbad, ami már 120 milliós bevételnél tart Amerikában. Adott két fiatal, akik az egyetem előtti utolsó, hatalmas középiskolai bulira készülnek, ahol a szüzességüket is el akarják veszíteni. Egy baj van, hogy ehhez nekik kell beszerezni a piát. A filmet a Felkoppintvát és a 40 éves szűzet jegyző Apatow produkciós cége jegyez. A statisztikákat kedvelő olvasóknak üzenjük, hogy 186 alkalommal hangzik el a fuck szó a filmben, ebből 84-szer Seth mondja ki.

A másik én

Az új Jodie Foster-film, plusz a Nicole Kidman-es ailen-thriller balul elsült amerikai premiere után az a pletyka terjedt el, hogy a Warner Brothers produkciós vezetője beszüntetné a csajos filmeket. Bár a stúdió hivatalosan cáfolt, azóta a Wonder Woman-mozi is bebukni látszik. A kasszáknál valóban nem csilingelt olyan szépen Foster ámokfutása, eddig 56 millió dollárt hozott. Ennek ellenére nem kell rögtön leírni A másik ént, amiben a színésznő Robert de Niro önjelölt halálosztó taxisofőrének nyomdokaiba lép. Egy éjszakai séta alkalmával egy banda megtámadja őt és a pasiját. Itt elpattan benne egy húr, és véres bosszúhadjáratba kezd. A film szándékosan alapoz Robert de Niro karakterére, aki mellett a kis Foster tinikurvaként igazi sztárrá vált. Emellett A másik ént többen hasonlítják a Charles Bronsonnal forgatott Bosszúvágyhoz. Az Interjú a vámpírral és a Reggeli a Plútón rendezője a sima mészárlásnál többet akar feltárni, de a trailer alapján azért nem ez az új Taxisofőr.

Frank és Wendy

Tudatosan gyermeteg rajzstílusban rakták össze az észtek a saját, szürreális X-akták-verziójukat, amiben a csőmellű Wendy és az elkékült szájú Frank hárítja el az északi országra leselkedő paranormális veszélyeket. Náci törpék, addiktív hamburgerek szegélyezik útjukat, amin elsősorban a felnőttanimációra fogékony közönség tart majd velük. A rajzfilm néha politikai szatírába is átcsap, a rendezők bevisznek néhány aprócska ütést Tony Blairnek, a szomszédos letteknek és az ostoba amerikaiaknak. A Frank és Wendy itthon a győri Médiawave-en már bemutatkozott, most a Toldiban és az Európa moziban újrázik az észt FBI.

A Nap utcai fiúk

Pécsen már bemutatták Szomjas György 56-os filmjét, A Nap utcai fiúkat, ami egy maroknyi fiatal grundharcosról és egy mozi megvédéséről szól, sok érzelemmel. Az ismert Szomjas-hangulathoz, az áldokumentumfilm, a beszélő fejek és a fekete-fehér képek egyvelegéhez tér vissza a rendező, aki a Könnyű testi sértéssel, a Roncsfilmmel vagy a Falfúróval már bizonyított. Az 56-os évfordulót kihasználva Szomjas saját emlékeiből készített egy szerelmi történetet, ami alapjaiban nem sokban különbözik a Goda Kriszta-féle Szabadság, szerelemtől. Szerelmi háromszög, forradalom, csak itt Gáspár Kata alakítja a főszerepet sok ismeretlen fiatal fiú mellett. Olvassa el kritikánkat a filmről.

Flandria

Antiszínészekkel forgatott antifilmet a cannes-i kedvenc belga rendező háborús antihősökkel és lelohasztó szexjelenetekkel. Bruno Dumont Flandriájában a belga traktor első világháborús emberi maradványokat forgat ki a földből, majd nem sokkal később a falu ribancának unatkozó szexpartnereit és néhány haverját egy közel-keleti háborús zónába viszik katonának. A céltalan és lelketlen főszereplőket a harci helyzet sem tanítja meg az élet értékeire, gyerekkatonát ölnek, és nőt erőszakolnak minden különösebb belső visszhang nélkül. Amíg a fiúk a fronton nyűglődnek, az otthonmaradt lány újabb falubelivel fekszik össze, és a diliházat is megjárja. A filmet már a Titanic Filmfesztiválon is bemutatták, és bár tavaly Cannes-ban a felháborodott franciák a vászonnal feleseltek a vetítés közben, a zsűri különdíjjal értékelte a Flandriát. "Ezt a fikcót vagy szeretik, vagy utálják" - írta a rendezőről a Hollywood Reporter kritikusa, úgyhogy a legújabb művét csak annak ajánljuk nyugodt szívvel, akinek már a korábbiak, a Jézus élete és az Emberiség is bejöttek.

Megy a gőzös

Szőke András után Koltai Róbert keveri lapokat egy vidéki porfészekben, amit csak a Magyar Államvasutak köt össze a külvilággal. A Szigorúan ellenőrzött vonatok erotikus pecsételős jelenete után nehéz újat mutatni vasutas humorban, meg volt egy hibáival együtt is szerethető Indul a bakterházunk is. Vasutas filmreformra tehát itt se számítsunk, most a gonosz állomásfőnök (Koltai) és felesége (Pogány Judit) orra alá tör borsot egy leleményes napszámos gyerek. A sztorit az színezi, hogy a napszámos a Bakterház Bendegúzával ellentétben már van olyan idős, hogy becsajozzon, nameg a barcikai Ősanya is az állomásfőnökék kezére jut, miután a csendőrök elkártyázzák az ország szent ereklyéjét. Koltai újra nevettetne, és aki értékeli a humorát, annak most nem okoz majd csalódást.

Kerékbe törve

Vincze Zoltán tévés rendező egész életére tolószékbe kényszerült, így jött a Kerékbe törve ötlete, amiben sorstársak szemszögéből mutatja be kerekesszékesek hazai áldatlan helyzetét. A filmből kiderül, hogy az esélyegyenlőségi szlogenek ellenére itthon milyen területeken maradunk alul a nyugati állapotokhoz képest. A siránkozás helyett az alkotók megpróbáltak a pozitív példára koncentrálni, ezért a dokumentumfilmet nemcsak a tízezer magyar kerekesszékesneknek ajánljuk.