Szoftverzióban is felvették a szexet

2007.10.31. 15:34
A taxisgyilkosság tizedik évfordulójára forgatott a hírhedt sztori alapján filmet Faur Anna, aki most végez rendező szakon. Mivel két főszereplője főleg a szex segítségével próbál érvényesülni, a rendezőnek több problémája akadt a felnőtt tartalommal.
Faur Anna, a rendező
Fotók: Barakonyi Szabolcs

"A lányok patacipője az egyetlen, amit a valóságból és a 90-es évekből meg akartam tartani. Ez a taxisgyilkos-cipő" - mondja a rendező a sajtóvetítés után, és kitart amellett, hogy az alapokat leszámítva minden a saját fejéből pattant ki. Azért a Lányok forgatása előtt megpróbálta felkutatni az igazi gyilkosokat is, akik az elmúlt években szabadultak. "Egyikük azóta bordélyházat nyitott Győrben, és kiskorúakat futtatott - mondja. - A találkozástól viszont elzárkóztak."

A két tinigyilkos szerepére először amatőröket kerestek, végül két francia színésznőt találtak. (Ez is erősíti a hasonlóságot a Dugj meg! című, pár éve a Titanicon is vetített francia fimmel, ahol szintén két lány indul egy röpke ámokfutásra.) Melléjük szükség volt antipatikus taxisokra, és erre a rendezőnek elsők között ugrott be Mundruczó Kornél, mert "képes ellenszenves figurákat alakítani, valahogy a fizimiskájában benne van". Majd hozzátette, hogy nagyon tehetséges színész. A celebszínészeket elkerülte, helyettük a Krétakörből válogatott, az egyik taxis feleségét Fullajtár Andrea játssza.

Nem akartak 18-as karikát

A Lányokban a gyilkosság mellett a legfontosabb elem a szex, amit a csajpáros egyik tagja többnyire egy kis zsebpénzért is elvállal. Cserébe a férfiak olcsó ribancként bánnak velük. "Ha tehettem volna, sokkal több szexet tettem volna bele. Mert ez az érzelemmentes szexualitás az egyetlen, ami összeköti a lányokat meg a taxisokat - jelenti ki Faur. - Sándor Pál viszont megmondta, hogy nem akarja, hogy 18-as karikát kapjunk. Ezért minden jelenetet, ahol genitáliák látszanak, egy szoftverzióban is felvettünk." Végül aztán kevés helyen kértek finomítást, a házibuliban például már nem látszik a rejszoló srácok farka, és 16-os karikát kaptak.

Sándor Pál, a producer

Az első vetítésen így is "látványosan kikészült" a Hunnia stúdiótanácsának, a Viharbrigádnak az egyik tagja, meséli a rendező. "Túlzásnak érezte, szerinte az emberek nem ilyen szörnyűek." A lépten-nyomon előkerülő péniszek, a mocskos szövegek és az égetnivaló karakterek pedig már az MMK-s pályázatnál is gondot okoztak. "Először azért dobták vissza, mert azt hitték, hogy majd a 18-as karikát sem kapja meg" - mondja Faur, aki szerint azért adtak neki először ötmillió forintot egy pilotfilmre, hogy bebizonyítsa, ez nem pornográfia. A látottak alapján úgy érezzük, hogy a szexjelenetek többségétől senki sem fog felizgulni.

Utána aztán rábíztak 80 milliót, és ennél nem sokkal többe került az egész film, bár próbáltak máshonnan is pénzt szerezni. "Ez nem az a film, amit a Szerencsejáték Zrt. vagy a Mol támogatna" - állítja Sándor Pál, aki a kisfilmjei alapján biztatta Faurt, hogy nagyjátékfilmmel diplomázzon, majd ő lett a Lányok producere. "Szerintem Faur Anna ebből a pénzből meg tudta csinálni azt a filmet, ami akart csinálni" - teszi még hozzá a Hunnia filmstúdiót igazgató producer, aki szerint kiszemeltjében "a női ösztön működik hibátlanul".

A Lányok főszereplőivel

Maradékokra is forgattak

Az alacsony költségvetés azért szült néhány kényszerhelyzetet. Erről megint a rendező beszél: "A végére elfogyott a nyersanyag, az utolsó jeleneteket maradékokra forgattuk. És több szívességet kellett kérni, nem voltak például rendes gázsik." Emellett az őszi forgatás is betett a stábnak, mivel a világos órák csökkenésével a forgatási napok is lerövidültek. "Viszont kevés olyan főiskolás van, aki ilyen lehetőséghez jut" - teszi hozzá.

A Lányoknak 30 ezer nézőt kellene ösztönöznie a jegyváltásra, legalábbis ennyit becsült a filmet forgalmazó Hungarotop vezetője, Prukner Pál, és ennyi Sándor Pál szerint is "benne van". "Én azt nem tudom, hogy a Prukner mit gondol, mikor ezeket a számokat mondja - szól hozzá utolsóként a rendező. - Ez egy alkotói munka, aztán csak reménykedni lehet benne, hogy másoknak is tetszik."

Miről szól?

Egy lány így magyarázta nekem a film végén a tartalmat: Az egésszel a rendezőnő azt akarta érzékeltetni, hogy a környezetük (azok a csúnya férfiak) milyen szánalmas és kilátástalan helyzetbe hozzák a lányokat. Mennyire nincs esélyük a kilépésre. Egyedül a puncijuk a fegyverük, de úgyis ők húzzák mindig a rövidebbet.