Natália
1 °C
7 °C

A mosolykampány megmentheti a Herendi-filmet

2007.02.05. 11:52
Talán a félresikerült marketing miatt, de a várakozásokkal ellentétben rosszul indult Herendi Gábor új filmje, a Lora. Most változtattak a marketingen és a második hetén emelkedett a nézőszám.

"Nem indult úgy, ahogy számítottuk, de azt hiszem most minden film elhasal, csökkent a mozibajárók száma a szeptemberi zavargások óta" - mondta a Valami Amerika rendezője, Herendi Gábor új filmje, a Lora gyengébb indításáról. A film első hetén a bevétel szerint harmadik helyezett volt a budapesti toplistán olyan több hete mozikban futó alkotások mögött, mint az Éjszaka a múzeumban és a Parfüm.

Ez az első heti harmadik helyezés még rosszabb adat, ha tudjuk, hogy a 8,7 millió forintnyi bevételt - amit Lora a nyitóhetén a budapesti mozipénztárakban begyűjtött - Herendi előző filmje, a Magyar vándor az első napján teljesítette. "Ez egy más típusú film - mondta erről a rendező. - Valószínűleg az terjedt el hogy egy kicsit drámaibb."

"Lehet hogy rosszul kommunikáltuk. Kicsit sötétebbre festettük a reklámokkal" - mondta a gyengébb szereplés egyik feltételezhető okáról: az erős, de eltévesztett marketingről. Annak ellenére, hogy romantikus vígjáték titulussal illetik a filmet, a plakátján fekete háttérből tűnik elő a négy ismeretlen főszereplő arca, és az egyetlen ismert név, a rendezőé csak kisbetűvel szerepel felül. A reklám pedig kép nélkül futott, Reviczky Gábor baljós hangjával. "A film humora nem tudott működni a mozielőzetesben, illetve a húsz másodperces tévészpotban, hiszen ezek a karakterből fakadnak" - magyarázta, miért nem vidámabb kategóriában indították a reklámozást.

"A második lépésben amúgy is olyan spotot akartunk, ahol képek is vannak, de most a tervekkel ellentétben könnyedebb zenét is tettünk alá" - tette hozzá. Csütörtökön a Mokka című tévéműsorban Herendi Gábor Liptai Claudiával és Szabó Győzővel a Valami Ameriká-s szexjelenetükre emlékeztek, hogy jelezzék a Lora című filmben is van szex. "Vérdráma - mondta Claudia a bejátszásról. - Holott aki látta a Lorát, tudja, hogy a filmnek csak húsz százaléka ilyen, a többi humor. Ez egy vígjáték!" - hangsúlyozta. A film egy vak lányról szól, a közönség mégis végigneveti a filmet, mondta ekkor a rendező is. Hogy a kevésbé vészjósló, újabb marketing megváltoztatja-e a nézettséget? "Ez még nagyon friss dolog, ennek hatásai a jövő héten dőlnek el - válaszolta az Indexnek Herendi. - Tény azonban, hogy a második hetén már megemelkedett az országos nézőszám: 9 400-ra emelkedett az első heti 8 400-ról."

És mit szól ahhoz, amivel a mai nap már foglalkozott is a sajtó, hogy filmjét kisebb ováció fogadta a filmszemlén, mint a zsánerfilm kategóriában konkurens Sas Tamás S.O.S. Szerelemét? "Egyszerű, a mi díszbemutatónk már megvolt január 24-én, ezért nem hívogattuk ki most egyenként a stábtagokat a meghajláshoz és nem csináltunk akkora show-t a film végén. Szerintem ettől függetlenül szerették a filmet a szemlén."

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?