Pandora, Gabriella
-1 °C
4 °C

Vissza a hajléktalanszállóra

2005.08.08. 09:50
Az I love Budapest című film rendezője a mese és a realitás határán mozgó, nagyon kemény és nagyon színes filmen dolgozik.
Reinkarnáció, hajléktalanok, csodák és érzelmek körül bonyolódik Incze Ágnes új filmje, mesélte az Indexnek a rendezőnő egy budapesti hajléktalankórházban. A Randevú című film forgatási helyszínén zavartan néztem, ahogy a piszkos, rongyos, vagy csúnya sebekkel feltűnő emberek közt gondtalanul csevegett a stáb. A piszkos, rongyos Pap Vera megpillantása után döbbentem csak rá, hogy álruhás intellektuelekkel van dolgom, és függetlenítve magam a látványtól, azt tudakoltam a rendezőtől, miért néznek ki ilyen lerobbantan a színészei.

Reinkarnáció

Kattintson
A Randevú a legkülönbözőbb társadalmi rétegekből származó szereplők találkozásának filmje, tudtam meg. A bizonyos tekintetben a Vissza a jövőbenre emlékeztető sztori az ötvenes években indul, ahol egy idős nő megígéri kislányának, hogy soha nem fogja elfelejteni, és így is történik, annak ellenére, hogy a mama közben meghal. A nő ugyanis egy furcsa lány képében újjászületik, majd némi fényjelenség kíséretében egy hajléktalanszálló pincéjében landol. A reinkarnálódott mama itt találkozik végül a nála már idősebb, hajléktalan lányával.

Később képbe kerül egy szerethető, de nyegle aranyifjú, akivel a Pap Vera alakította hajléktalan asszony összebarátkozik, bár előtte még kirabolja.

A történet nagyon merész, ismerte be Incze Ágnes elképedt arcomat látva. Mint kiderült, nem szociodrámáról van szó. A Randevú inkább mese, amit hangsúlyosan színes, varázsos képek tesznek majd egyértelművé. "Minden helyszín kemény, de azért nagyon stilizált."

Olyan filmet képzeljünk el, mint Enyedi Ildikó Bűvös vadásza? - kérdeztem provokatívan, sarkos állásfoglalásra ösztönözve a rendezőnőt. "A Randevú bevállalósabb, mint Enyedi filmjei. Jobban játszik a realitás és mese kettősségével, és lényegesen érzelmesebb is" - adott gyors műelemzést Incze.

Úgy tűnt, az érzelmesség fontos szerepet tölt be a filmben. Ennek kell feloldania a sajátos történet, témaválasztás és a furcsa humor feszültségét. "Néha beleremegek, hogy merjek-e ilyen filmet csinálni" - osztotta meg velünk dilemmáit az alkotó, tudva, hogy a hajléktalanság nem tartozik a moziipar húzótörténetei közé.

Mint az állatok

Kattintson
A forgatókönyv egyébként két éve készült, és a motivációt inkább a belső tapasztalatok segítették. Incze ugyanis nem járt anyagot gyűjteni hajléktalanszállókra és a koldusokat is csak mint adományozó ismeri. Inkább az a bölcs sorselfogadás ragadta meg, amit az állatok mellett a hajléktalanoknál vélt felfedezni.

A Randevú az átlagos 300 milliós forgatási költség töredékébe, mindössze 100 millióba fog kerülni. A forgatásra 24 napot szántak, így a tervek szerint az idei filmszemlém már látható lesz az alkotás. Incze egyébként nem tervezi sikeres filmje, az I love Budapest folytatását, pedig kíváncsi lettem volna, mi történik Hámori Gabival, miután visszatért a kisgengszterek közül a faluba. Szerintem összejön a kocsmáros fiával, és délutánonként Pestről álmodozik.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?