Arany Effie-t kapott a Csak szex

2006.10.17. 20:28
A reklámszakma egyik rangos elismerését, reklámhatékonyságot elbíráló Effie-t nyert a Csak szex és más semmi című film reklámkampánya.

Az IAA Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) ötödik alkalommal osztotta ki Magyarországon is a reklámszakma Oscarjának tartott Effie-díjat. Idén 77 nevezés érkezett a díjra.

A gálán elhangzott értékelés szerint a Csak szex és más semmi című film bevezető kampánya azért nyert, mert a karácsonyi időszakban, különösen kiélezett helyzetben, a Harry Potter, a King Kong és a Narnia Krónikái nemzetközi blockbusterekkel és két magyar filmmel versenyezve sikerült meghaladni a kitűzött nézőszámot, fenntartani a közönség érdeklődését. A februári dvd-bemutatóig a legsikeresebb magyar mozi lett és több, mint 400 000 néző váltott jegyet a filmre.

Az Effie más reklámdíjaktól eltérően nem csak a kreativitást, hanem a felhasznált médiaköltés arányában a hatékonyságot is díjazza, az elbírálásnál az elsődleges, plakátokban és televízióspotokban kifejezhető aktivitás mellett a hatékony gerillakampány is latba esett.

"Azon túl, hogy igyekeztünk a hagyományos filmplakátoktól eltérő kreatív arculatot kitalálni a filmnek, már a forgatás alatt jelentős gerilla- és vírusmarketing aktivitást folytattunk, amit karácsonyra csak felerősítettünk" - nyilatkozta Mentes Endre, a film kreatív producere, az ACG.HEY kreatív igazgatója.

"Korlátozott anyagi lehetőségeink miatt a média fókuszálásra figyeltünk - magyarázta Kálomista Zsuzsa, a filmet forgalmazó HungariCom ügyvezető igazgatója. - Jól tudtuk, milyen filmekkel versenyzünk, mint a Harry Potter, ezért a december eleji bemutató után az volt a célunk, hogy a film hosszú ideig fennmaradjon a mozik műsorán, és stabil nézőszámot vonzzon. A Csak szex 5 héten át volt második a mozilátogatottsági listán, és már február elejére az év legsikeresebb magyar filmje lett."