Youtube-díjas a futópados popvideó

2007.03.27. 16:44
Kihirdették az egy hete bejelentett Youtube Awards nyerteseit. A győztesek közül többen már a díj nélkül is megcsinálták a szerencséjüket, ráadásul a legjobb vígjáték még csak nem is vicces.

Az ötnapos szavazás lezárultával kihirdették az első Youtube Awards nyerteseit, a díjátadóval az ismeretlenségből kitört Youtube-sztároknak adózott a legnagyobb videómegosztó.

A legkreatívabb kategóriában az a videó nyert, amin a chicagói OK Go együttes négy tagja nyolc futópadon adja elő egyedi koreográfiáját. A klip népszerűségét jelzi, hogy eddig több mint 13 millióan voltak rá kíváncsiak. A legjobb sorozat az Ask a Ninja egyik epizódja lett, az ál-ismeretterjesztő kisfilmeket két Los Angeles-i humorista, Kent Nichols és Douglas Sarine gyártja.


Legjobb sorozat: Kérdezd a nindzsát!

A legjobb vígjáték és a legjobb kommentár díj nyertesei, Smosh és The Winekone, viszont inkább unalmasak, mint viccesek. Utóbbi videójában el is hangzik, hogy "ez a világtörténelem legrosszabb videója." Más kérdés, hogy a Smosht alkotó két főiskolásnak hetvenezres rajongótábora van, akik rendszeresen követik a duó legújabb munkáit.


Legjobb vígjáték: Smosh

A legjobb zenésznek járó díjat Terranaomi kapta, de a gitáros lány valószínűleg jobban örül annak, hogy a Youtube segítségével akkora ismertségre tett szert, hogy idén nyáron albuma jelenik meg az Island Recordsnál. A leginspirálóbb darabnak az bizonyult, amiben Juan Mann, a kordzakós, hosszúhajó hippi ingyen ölelést osztogat a járókelőknek. Az ausztrál férfi akciója nyomán több hasonló alkotás született. A legcukibb videó egy szépen összerakott New York-i animációs diplomamunka a repülni vágyó kivimadárról.


A legédesebb a kivi

A videómegosztók sztárjai

"Ők azok, akik meglátták a lehetőséget abban, hogy az egész világnak megmutathatják magukat - nyilatkozta a nyertesekről Jamie Byrne, a Youtube termékmenedzsere, - és ezzel megváltoztatták a sztárság fogalmát." Szerinte a Youtube tavaly februári megalakulása óta a 2007-es díjátadó nyertesei sokat segítettek az online videómegosztás népszerűsítésében. A sebtiben lezavart átadó viszont fényévekre van a több mint hetven éves előnnyel induló Oscar szervezettségétől. A díjakat csak hat héttel később vehetik át a nyertesek, akik a tervek szerint videóüzenetekben mondanak majd köszönetet.

A Youtube sikere másokat is hasonló próbálkozásokra késztetett. Az NBC és a News Corp például múlt héten jelentette be, hogy nyártól teljes játékfilmeket és tévéműsorokat tesz közzé ingyenesen a neten. Egy másik médiacég, a Viacom viszont egymilliárd dollárra perelte be a Youtube tulajdonosát, a Google-t, mert jogvédett videókat tesz hozzáférhetővé.