A Trónok harca rohadékja krimit forgatott

2012.06.28. 13:14
Nikolaj Coster-Waldau a Fejvadászok című norvég krimiben kerget festményrablót, Gillian Anderson sílécre cserélte az ufóüldözést. Táncos 3D-filmet és francia drámát is nézhetünk a héten. Premierek.

Fejvadászok

Jo Nesbø neve ugyanazt jelenti a norvégoknál, mint Stieg Larsson a svédeknél: bestseller listás skandináv krimiket, amikből kötelező moziváltozatot csinálni. A 2008-as Fejvadászok című regényből a Tetovált lány franchise-t menedzselő Mikael Wallen forgatott filmet a díjhalmozó Morten Tyldummal. A végeredmény már tavaly nyáron elkezdte futni a kötelező fesztiválköreit, a Trónok harca tévésorozat elképesztő sikere után pedig sorra megvették a mozivetítés jogát is, mivel az egyik főszereplő Jaime Lannister, azaz a dán Nikolaj Coster-Waldau. A sztori röviden: Roger Brown (Aksel Hennie) élete az Amerikai pszicho skandináv megfelelője, vagyis nappal sikeres és gazdag, nyakkendős üzletember drága zakókkal és bombázó feleséggel, éjszaka viszont festményeket rabol és halálos játszmába bonyolódik egy fegyveres idegennel (Coster-Waldau). A New York Post kritikusa imádta a sok szexet meztelenséget és erőszakot, a patinás Wall Street Journal pedig ezt írta a filmről: "Okos, vicces, félelmetes és mindig tud meglepetést okozni".(IMDb: 7,5 pont, Rottentomatoes: 92 százalék)

Nővér

Az agyondíjazott francia rendezőnő, Ursula Meier az X-Akták-sztárjával, Gillian Andersonnal forgatott szomorú téli drámát egy svájci üdülőparadicsomban síléceket lopó kisfiúról (Kacey Mottet Klein), amivel idén Ezüstmedvét nyert a Berlinálén. A film igazi főszereplője egyébként nem a kleptomán srác vagy a síelő milliomosként visszatérő, egykori Scully ügynök, hanem a címbéli könnyűvérű lány (Kacey Mottet Klein), aki a kisfiú nővére. A Guardian kritikusa hosszan áradozott a rendezőnőről: "Meier megmutatja a kegyetlen valóságot a gazdagok és szegények között, és azt, hogy milyen élni a fenn a hegyen, ahol mindig kék az ég és lenn a völgyben, ahol csak koszos hólé és félhomály van". (IMDb: 7,3 pont, Rottentomatoes: -)

StreetDance 2 3D

Két éve a vertigo Films és a Universal 11 millió dollárt kaszált azzal, hogy ismeretlen, fiatal táncosok 3D-ben keverték össze a hiphop kultúrát a balettal, ezért kötelező volt leforgatni a folytatást. A szintén térhatású StreetDance 2-ben már egy algériai salsa istennővel (Sofia Boutella) akar versenyt nyerni az utcai táncharcosok klubja, de a kritikusokat nem győzte meg a váltás, a Toronto Star például így gúnyolódott: "aki bonyolult történetszövést, sok feszültséget vagy legalább normális karaktereket vár, inkább még idejében táncoljon ki a moziból". (IMDb: 5,6 pont, Rottentomatoes: 46 százalék)

Szerelem nélkül soha

A párizsi, szerelmes és párizsi szerelmes filmekben utazó Christophe Honoré ezúttal egy olyan roamntikus drámár forgatott, amiben Chiara Mastroiannitól Catherine Deneuve-ön át Milos Formanig minden szereplő azon lamentál görcsösen: szeretni vagy szeretve lenni jobb érzés? Bár Honoré a korábbi munkáitól eltérően egyetlen díjat sem nyert ezzel a filmmel, a Daily Expressnél imádták a "kontinenseken és négy évtizeden átívelő, melankolikus musical"-t, a Total Film pedig egyenesen Truffaut klasszikusaihoz hasonlította. Egyedül a Time Out kritiksua fanyalgott: "csak az első néhány jelenetben volt meg az erő és a lendület". (IMDb: 6,3 pont, Rottentomatoes: 69 százalék)