Hamupipőke és a vén muff

2005.08.09. 12:44
Egy bocimosolyú, szende - és természetesen árva - lány és egy idegesítően tökéletes gazdag sebészfiú egymásba szeretnek. A fiú bemutatja a lányt az anyjának és egy füst alatt gyorsan meg is kéri a kezét. Az anya nyugalmazott tévésztár, aki éppen most lábal ki a nyugdíjazást követő idegösszeroppanásból. Itt, ennél a pontnál indul a hetvenperces anyósvicc.

Az Anyád napjában a harmincöt éves Jennifer Lopez kétlotti varkocsba köti a haját, és domboldalon szökdécselve felvezet egy újabb kibírhatatlan hamupipőke-szerepet, amitől már eleget émelyegtünk az Álmomban már láttalak (Maid in Manhattan) és a Szeretném, ha szeretnél (The Wedding Planner) című darabokban. Én értem, hogy Charlotte 'Charlie' Cantilini karaktere nehéz sorsú, mégis vidám latina, de ettől még lehetne életszerű is. A film első negyedóráját egy zacskóval a fejünkön is nézhetjük, nem veszítünk semmit.

Anyád napja
Lotti és a finom doktor
Tekintse meg képeinket!

Charlie paródiát súroló figuráját csodálatosan egészíti ki Kevin, a nyálas tévédoki (Michael Vartan) papírvékony, szappanoperákat is megszégyenítő alakja, és megszokott csatolt díszlet a meleg szomszéd - tudják, ő az, aki szereti a szép ruhákat, rajong a dívákért és mindig jót akar. Úgy is hívják, Remy (Adam Scott), csodálatos.

A kezdés néha már annyira fájóan bárgyú, hogy élvezni kezdjük és fáradt félmosollyal nézzük végig például azt a jelenetet, amikor Kevin lassított felvételen fut a tengerparton, és közben a kutyák laza csoportjában álmodozó Charlie szeme közé néz. Azért kutyák, mert a jóravaló lány alkalmi munkákból él, és most éppen gazdag nők háziállatait sétáltatja.

Lopezzel az a baj, hogy még a poplemezek előtt Soderbergh megcsinálta vele a Mint a kámfort, és az ember azóta is reménykedik, hogy a színésznő végre komolyan veszi magát és hét év után újra választ egy értékelhető forgatókönyvet. Hiába.

A címszereplő a hatvannyolc éves Jane Fonda, a nagymúltú díva, aki tizenöt év után tért vissza a filmezéshez, és huszonöt éve játszott utoljára vígjátékban, ez volt a Kilenctől ötig. A mostani szerep, az akarnok, hisztériás tévésztár Viola Fields, aki rögeszmésen ki akarja készíteni a fia menyasszonyát, nem nagy kihívás, de láthatóan élvezi.

Jennifer Lopez nem törpül el mellette, semmi ilyesmi - egyszerűen egymás mellett játszanak, mintha csak az utómunkák alatt montírozták volna össze a két nőt. Fonda igazi partnere a birkatürelmű személyi titkár (Wanda Sykes), aki kicsit unott rutinnal hozza a viccesen beszólogató fekete nőt, szórakoztatóak együtt.

Anyád napja
Barbarella Revisited
Klikk a képre!

A végeredmény is ennyi: helyenként szórakoztató film. Van benne egy popénekesnő, egy energikus díva, a napfényes Kalifornia és nagyon gazdag embereknek felöltöztetett statiszták paradicsomi környezetben.

Ha nem bánják a hihetetlen felvezetést és egyébként jólesően borzonganak az olyan képsorok alatt, ahol a nagy Jane Fonda arccal egy pacalpörköltben hortyogva tölti az éjszakát vagy csak simán "levénmuffozzák", akkor nem kár a mozijegyért. Egyébként igen.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?