A texasi viaszfűrészes

2005.07.21. 11:40
Paris Hilton másik filmje, az, amelyikben szopott, mondjuk jobban tetszett, de nem rossz marketingötlet ugyanerre ráhúzni (értik! ráhúzni!) egy tinihorrort. Egy probléma van: se a viaszszobrászat, se a fiatal Ozzy Osbourne nem különösebben félelmetes, a dögkútban tocsogástól meg legfeljebb a popcornt öklendezzük fel.

Az alábbi cikkben spoilereket (vagyis a sztori meglepetéseit előre lelövő mondatokat) is elrejtettünk, annak ellenére, hogy ki nem állhatjuk ezt a szót. Ezeket a szöveg kijelölésével lehet előcsalogatni, de ezt csak akkor tegye, ha nem szeretné megnézni a filmet.

A Viasztestek-ben a legizgalmasabb az volt, hogy ellopják-e közben a robogómat a mozi elől, és erre csak részben magyarázat, hogy a film a legelcsépeltebb horrorkliséket halmozza, a Texasi láncfűrészes meghatározta vonulatból. Egy csapat fiatal amerikaifutball-meccsre tart, de letérnek az autópályáról rövidebb út reményében. Rájuk esteledik, letáboroznak az erdő szélén. Titokzatos kisteherautó jelenik meg, majd elhajt, és másnap reggelre az egyik kocsi ékszíját szakadtan találják. Pedig vadiúj volt!

Viasztestek
Paris a fűben
Tekintse meg képeinket!

Ékszíjat a közeli városkában lehet szerezni, amiről különös módon a GPS sem tud. Satöbbi, satöbbi, persze ebben a városban laknak az őrült testvérek, akik egy teljes egészében viaszból készült panoptikumot üzemeltetnek, és valami furcsa motivációból az erre járókat rendszeresen beillesztik a gyűjteménybe.

A sajátos hobbi okairól a film elején, egy 1974-ben játszódó jelenetből tájékozódhatunk, amiből meglehetősen didaktikusan kiderül, hogy a szülők milyen gonosz módon bántak az egyik testvérrel, kiabáltak vele, sőt, az etetőszékéhez szigszalagozták (ducktape-ezték) a kezét és a lábát. Nem csoda tehát, hogy ide jutott, ki ne válna szörnyeteggé a helyében, erre tehát a film nem is veszteget több szót.

Ezúttal nem

Annál többet foglakozik viszont egy másik szál kibontásával, nevezetesen hogy szopik-e Paris Hilton. Nem, ezúttal nem, csak azért hajolt a pasija ölébe, mert a szájfényét keresi. Hopp, egy vicc. A poént elsütik még egyszer, amikor a Hilton játszotta Paige Edwards fejét a gonosz gyilkos átüti egy vasrúddal, és Paige-Paris térdelve, a fejéből kiálló rúdra hajolva hal meg. Általános derültség a moziban.

Paris Hilton tulajdonképpen egy saját magához megszólalásig hasonlító figurát játszik, de azt se túl kiemelkedően, viszont van egy sztriptízjelenete. Állítólag az eredeti elképzelés az volt, hogy a milliárdosnő meztelen teste lesz a mozi fő vonzereje, de aztán ez bugyi-melltartóra módosult. Túl sokat egyébként nem beszéltetik a filmben, leginkább csak a kis kék tréningruhájában flangál ide-oda, valójában csak mellékszerepet játszik Elisha Cuthbert mellett.

Szimpatikus pszichopata

A műfajt különben szeretem, de egy kizárólag klisékből építkező film szörnyen unalmas, és a Blair Witch Projectet idéző videókamerás bevágások is inkább bosszantóak. A viaszbábu-készítés sajnos sehogy sem tud félelmetes lenni, még akkor sem, ha a viaszműhelyt telepakoljuk ilyen-olyan szerszámokkal, titokzatos rendeltetésű csövekkel, állványokkal, karokkal, szelepekkel, csapokkal és csellentyűcskékkel. A szörnyeteg gyilkos pedig leginkább az ifjú Ozzy Osbourne-ra vagy tetszőleges norvég metálzenészre hasonlít, tulajdonképpen egész szimpatikus, leszámítva a vonzódását a pengékhez.

Izgalmak helyett a tinihorrorban járatos mozilátogató inkább arra számíthat, hogy néha felöklendezi majd a popcornt olyan jeleneteknél, amikor a frissen elkészített viaszbáburól, amiben még él a modell, megpróbálják lefejteni a viaszréteget, és jön vele a bőr is, húsig.

Viasztestek
Pillanatragasztás
Klikk a képre!

Készüljünk fel arra is, hogy ha az amerikai fiatal letáborozik az erdőben, és a közelből dögszagot fúj felé a szél, akkor sem cuccol odébb, hanem megnézi a bűz forrását, mit megnézi, egyenesen beleesik a dögkútba és tapicskol benne. Egy jelenet viszont különösen erősre sikerült: a főszereplő lányt a benzinkút alatt tartják megkötözve, szája pillanatragasztóval öszeragasztva, a bátyja, aki őt keresi, pedig éppen azon a rácson állva beszélget az egyik pszichopatával, ami alatt ő próbál kiabálni. Nagy nehezen az egyik ujját kidugja a rácson, de a magát benzinkutasnak kiadó viaszos lehajol, és úgy, hogy a báty ne lássa, egy csípőfogóval egyszerűen lecsippenti a lány utolsó ujjpercét, és zsebre vágja.

A film zárójelenete, az utolsó negyedóra, amiben elolvad a viaszház, bútorok és emberek potyognak át a padlón, szerencsére látványos, de a mozi nagyjából csak ezt tudja felmutatni, ami nem túl sok. Az ilyesmit videón érdemes kivenni, ha már minden jó filmet elvittek előlünk.