Merész a Burger King: itt a hot dog marhakolbásszal

DSF8353r
2017.07.18. 17:09

Suszter maradjon a kaptafánál, szokták mondani a világ suszterei egymásnak, mert soha a büdös életben nem fog úgy előrehaladni a civilizáció, ha nem próbálnak meg néha a kis emberek és a nagy cégek valamit váltani, és valami újjal megpróbálkozni. Itt van például a Burger King, ami 2016-ban úgy döntött, hogy jó, jó, burgerekben elég jók vagyunk, próbálkozzunk valami mással. Mondjuk a hot doggal. 

Először az Egyesült Államokban vezették be 2016 februárjában a Grilled Dogokat, és ott van is értelme: egy, az ottani bevezetés környékén megjelent CNBC-cikkben azt írják, hogy Nemzeti Kolbász és Hot Dog Tanács szerint az amerikaiak évente 20 milliárd hot dogot fogyasztanak el. Igen, 20 000 000 000 darabot. Évente. Tessék elolvasni az előző mondatokat megint, mert a kettőspont után tiszta alkonyzóna.

Nem tudom, hogy az Egyesült Államokban mi számít a hot dogok helyi ideáljának. Én tudatlanul azt saccolnám, hogy vagy az lehet a hot dog, amit a baseball-meccseken esznek tömegével, vagy az, amit az evőversenyeken vizespoharakba tunkolnak majd nagyon gyorsan lenyomnak a torkukon a versenyzők. Lehet, hogy a kettő ugyanaz, egyébként.

De ami nekik az, az Magyarországon egyértelműen az IKEA-dog, a 120 forintos, négy rendes harapással, teljes idegösszeomlás szélén elfogyasztott virslis kifli, amiről az isten tudja, hogy miért kerül olyan kevésbe, de ilyen kérdések nem fontosak, amikor félúton vagyunk egy Jokkmokk megvásárlása és összeszerelése között.

Az IKEA-s hot dog zacskós kiflijén nyilván lehetne javítani, kifejezetten jó minőségű, frissen főzött virsliből készül. Ezt kellene tehát megugornia a nagy reklámmal beharangozott 590 forintos Burger King-es hot dognak, ami július 18-tól rögtön háromféle változatban kapható: Whopper, Chili Cheese és Crispy. De a több résztvevős, elfogulatlan szerkesztőségi tesztünk után egyértelmű álláspont, hogy ez nem sikerült.

Már a doboz kinyitása is csalódást okoz, a tartalma kissé sem vonzó, hiába tűnik jó minőségűnek a virsli – ami állítólag 100% marhahúsból készült –, ha repedt, ráncos és szottyadt. Sehol sincs az IKEA  mindig feszes, roppanós virslijéhez képest. A Whopper Dog köré mellékelt kiegészítők sem segítenek a látványon: a hajszálvékony, csoffadt paradicsom és salátacsíkok árván ölelik körbe a ketchupba áztatott húsdarabot. Az utolsó falatok még hosszas unszolás után sem fogytak el, pedig az Index szerkesztőségi hűtőjéből még a múlt heti pizza is mindig nyomtalanul eltűnik.

Némileg jobban sikerült a Crispy Dog és a Chili Cheese Dog, utóbbiba jalapeno paprika is jutott, ami dominál a virsli íze fölött, és a meleg sajtszósz is javít a helyzeten. Egyértelműen ez végzett nálunk az élen, és ebből mind a kettő nagyon gyorsan el is fogyott, de azért ne áltassuk magunkat: gyakorlatilag olyan, mintha egy másfajta ételbe szerették volna összesűríteni a mozikban kapható nachos-tál életérzését. Második helyen végzett a pirított hagymás, ami amellett hogy semmi újat nem tud, ízre is közepes, így a hot-dogról alkotott elképzeléseinket koránt sem írta át, legalábbis úgy, ahogy a Burger King helyi marketingesei azt szeretnék az országtól.

Gyors végkövetkeztetésünk: 590 forintot egyik hot-dog sem ér meg, a finomtól mindegyik messze van és jóllakni sem lehet vele – pedig mi itt Óbudán nem vagyunk elkényeztetve ebédügyileg.

Inkább veszek két sajtburgert a Mekiben

– legyintett lemondóan az egyik kollégánk tesztünk végén, és egyet kell értsünk vele.

A Grilled Dogokat 590 forintért lehet kapni az ország összes Burger Kingjében. Csak a szendvics 590 forint, menüben – krumplival és üdítővel - 990 forintba kerül. Mi nem sokkal a bejelentés után mentünk a Bécsi úti Burger Kingbe, nagyjából 6-8 percet kellett várni a hat hot dogunkra.

Borítókép: Burger King.