Hollywood bevételi rekordot döntött
Valenti beszédéből kiderült, hogy az MPAA-ba tömörülő legnagyobb hollywoodi stúdiók gyártásra csupán kilenc százalékkal, hatvanhárommillió dollárral voltak kénytelenek többet fordítani, a marketingköltségeik viszont huszonnyolc százalékkal nőttek 2002-höz képest, így egy-egy film reklámozására átlagosan harminckilencmillió dollárt költöttek 2003-ban. A forgalmazási költségek szintén magasabbra szöktek, így a filmenkénti összköltség százkétmillió dollár.
A filmköltségek az elmúlt években meredeken nőttek (2001-ben még csak átlagosan hetvennyolcmillió dollárba kerültek a hollywoodi produkciók), mivel a stúdiók marketingszempontból egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a nyitóhétvégéknek. Valenti szerint a további emelkedésnek csakis költségvetési fegyelemmel lehet gátat szabni.
Az USA-ban 2003-ban másfélmilliárd mozijegy eladásából kilenc és félmilliárd dollár folyt be, azaz négy százalékkal kevesebb, mint a rekordévnek számító 2002-ben. Ehhez jönnek a nemzetközi bevételek, amelyek viszont a korábbi rekordot megdöntve tizenegymilliárd dollárt tettek ki.