Nem lesznek üdítőreklámok a gyerekeket célzó médiumokban
A nagy üdítőforgalmazó konszernek - többek között a Coca-Cola, a Pepsi Beverages Europe, az Unilever, és a Cadbury Schweppes és az iparág nemzeti szövetségei - Brüsszelben megállapodtak, hogy az uniós országokban nem teszik közzé hirdetéseiket a 12 év alatti korosztályt célzó felületeken. Nem láthatóak majd a reklámok a gyereklapokban, a gyerekeknek szóló site-okon és a rajzfilmcsatornákon. Ezenkívül a korlátozás a kereskedelmi csatornákra is érvényes, amelyek a gyerekeket megcélzó idősávban - például hévégén délelőttönként - nem sugározzák majd a hirdetéseket.
A konszern tagjai arról is megegyeztek, hogy az általános iskolákban felfüggesztik az üdítők árusítását, kivéve, ha azt az iskola vezetése kifejezetten kéri. A megegyezés része továbbá, hogy a középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel és más kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákok választani tudjanak.