Mecénások nélkül bajba kerülhetnek a kiállítások

2009.03.03. 13:08 Módosítva: 2009.03.03. 13:11
A legtöbb kiállítást és kulturális intézményt pénzintézetek és távközlési cégek támogatják, a világgazdasági válság miatt azonban idén csökkenni fog a szponzorációra fordítható keret. A legtöbb intézményt a hosszú távú szerződések mentik meg.

A pénzpiaci válság ellenére továbbra is a bankok, pénzügyi vállalatok a hazai kulturális intézmények, rendezvények legnagyobb támogatói, és továbbra is jelentős szeletet képviselnek a távközlési cégek - olvasható a Világgazdaság keddi számában. A bankok szinte kivétel nélkül kiállításokat szponzorálnak, míg a telekommunikációs cégek inkább a zenei eseményeknek nyújtanak támogatást

Ennek ellenére még a "jól szponzorálható" rendezvények, intézmények is visszaeséssel számolnak az idén, a vállalatok ugyanakkor nem szívesen ismerik el: szorítani kell a szponzorációs büdzsén. A gazdasági napilapnak nyilatkozó szakértők szerint a kulturális intézményeket azért nagyrészt megmentik a hosszú távú szerződések, hiszen ezeket a válság idején sem mondják fel olyan könnyen a cégek.

A lap idéz egy közvélemény-kutatást, amely a Nemzeti Kulturális Alap megrendelésére készült. Eszerint 2007-ben a TOP 200-ba tartozó nagyvállalatok több mint 4,3 milliárd forintot költöttek kultúratámogatásra; a legnépszerűbbek a kulturális fesztiválok, könnyűzenei és dzsessz-koncertek, táncház-találkozók, kiállítások, képző-, ipar- és népművészeti bemutatók voltak.