Káel Csaba nyerte el a 80 milliós megnyitót

2009.12.07. 17:43
Orbán Viktor egykori fontos embere, Káel Csaba nyerte el a pécsi Európai Kulturális Főváros projekt megnyitójának rendezését. A 80 millió forintos ünnepségen megjelenítik a város történetét, 450 diákot tanítanak közös koreográfiára.

A Masztodon és az általuk felkért Káel Csaba nyerte az Európa Kulturális Fővárosa megnyitó ünnepségére kiírt közbeszerzési pályázatot, elsősorban azzal, hogy megvalósítják a pécsiek kérését, vagyis megjelenítik a város történelmének korszakait és kulturális sokszínűségét.

Káel Csaba Wermer Andrással 1991-ben alapította a Happy End Kft.-t, amellyel 1999-ben megnyerték a négyéves kormányzati kommunikációra kiírt pályázatot. Az állami ünnepségek szervezése mellett az Országimázs Központ projektjeiben vettek részt, a 2001-es filmszemlét is ők szervezték. Az is felmerült 2001-ben, hogy Káel lesz a Magyar Állami Operaház igazgatója, majd 600 millióból operafilmet rendezett a Bánk bánból.

Pécs történelme 450 diákkal

A január 10-ei pécsi eseményre bruttó 80 millió forintja van a cégnek, és egy hónap alatt kell felkészülnie.

Az előzetes tervek szerint nem kisebb dologra vállalkoznak, mint az egész pécsi történelem megjelenítésére, amit egy korokon és tereken átívelő show-műsorban a pécsi általános- és középiskolások megmozgatásával érnének el. A megnyitó várhatóan nagy, közös énekléssel zárul, amiben Pécshez kötődő művészek és hírességek lépnek fel.

Január 7-9 között a nyitóünnepség felvezetéseképpen Káelék 450 pécsi diáknak tanítanának be közös koreográfiát, hogy a 10-ei ünnepség menetében, majd színházi megnyitóján bemutassák dramatikus játékként definiált produkciójukat. Mellettük a Pécsi Filharmonikusok, a Pécsi Balett és a Bóbita Bábszínház kap kiemelt szerepet. A Hungarofest szerint közel állnak egy nagy nevű fellépő szerződtetéséhez, de a nevét nem árulták el. Szó van magyar és külföldi sztárról is, az állítólag biztos, hogy egy sportcsarnokot megtöltene.

Irány Pécs és a Pécsi iránytű

December 11-én indul az egész országra kiterjedő közösségi marketingkampány, aminek elsődleges üzenete a mozgosítás lesz. Százezer pécsi útlevelet készítenek, amiből 85 ezret Budapesten és különböző vidéki városokban osztanak emailcímért cserébe. A pécsiek nem útlevelet, iránytűt kapnak.

Az útlevél és az iránytű különböző kedvezményeket rejt, az emailcím ahhoz kell, hogy mozgósítani tudjanak hírlevélben.