1993-at írunk, mikor Adam megjelenteti első jungle trackjeit a Lucky Spin recordsnál. Olyan felvételekre, mint a Whiplash, hamarosan felkapja a fejét az underground szcéna, a "nagy öregek", mint Fabio, Grooverider, vagy LTJ Bukem mind lelkesen támogatják az ifjú producert. Egy nap aztán őt is eléri "végzete": az aranyfogú Goldie személyében rámosolyog a szerencse, és felvételt nyer a máig legpatinásabb kiadónak számító londoni Metalheadzbe. Metalheadz tagnak lenni egyenes út a sikerhez: egymást követik a népszerű megjelenések: az itthon is sokat pörgetett, beszédes című Brand New Funk alaposan befűti a táncparkettet, klasszikus dark szerzeménye, a Metropolis pedig az 1995/96-os Muzik Awardson elnyeri a legjobb drum and bass szerzemény díját.
Adam Fenton |
Nemcsak a drum and bass, hanem általában az egész elektronikus zenei szcéna el volt ragadtatva Adam F '97-es debütalbumától, a Colourstól. A lemez a teljesség igénye nélkül zongorázik végig a '70-es évek funkjától a sötét drum and bassen keresztül a kávéházi jazzig minden elképzelhető stíluson és bemutatja a Clint Eastwood klasszikus Dirty Harry főcímzenéjének egy régi-új értelmezését is. Mindezt olyan vendégzenészekkel, mint a Massive Attackból és az Everything but the Girlből ismert Tracy Horn, az LTJ Bukem és a Good Lookin família első számú MC-je Conrad, valamint remixerként Photek és Roni Size - őket talán nem kell bemutatni senkinek_
Az azóta eltelt öt év sok idő, a drum and bass időszámítás szerint pedig évszázados nagyságrend, de Adam F nem siet el semmit, nem is ragad bele a saját sémáiba, és elég bátor a váltáshoz is: hol az angolhonban méltán híres komikus Ali G mozijának aláfestő zenéjét szerzi, hol LL Cool J-nek producerkedik, de néha visszanyúl a gyökerekhez, és J-Majikkel szövetkezve kiadja a Metropolis újráját, Metrosound néven. Gyilkos.
Elindítja saját kiadóját, a KAOS Recordingset, aminél a diszkókirály J-Majik, M.O.P., és az Origin Unknown trackjeit jelenteti meg. Sőt, Adam F abban az irígylésre méltó helyzetben van, hogy tavaj a meglehetősen zártkörű New York-i hiphop szcéna olyan nagyembereivel készíthetett hiphop albumot, mint Redman, Guru, LL Cool J, CNN, De La Soul, Pharoah Monch, Lil Mo, Beenie Man és MOP. Így született meg a kissé megalomán, de kétségkívül zseniális KAOS- The Anti-Acoustic Warfare, ami kapcsán a fent emlegetett Cool James tömören csak annyit bírt mondani: "Adam F-ből akár Dr. Dre utódja is lehet".