Árpád
-2 °C
3 °C

Így fest majd Kelenföld

2007.10.17. 13:09
Kedden értékelték a kelenföldi pályaudvar rendezésére kiírt pályázatra beérkezett munkákat.

A pályázatot a Fővárosi Önkormányzat a XI. kerületi önkormányzattal közösen írta ki. Az első helyezett, a Mű-Hely Zrt. team vezetésével dolgozó építész irodákból álló csoport hétmillió forintot nyert el, a második helyezett ECE PM Budapest Kft. 4,5 millió forintot, a harmadik helyezett Palatium Stúdió Kft. 3,5 millió forintot. A díjnyertesek ötleteit várhatóan beépítik a készülő városrendezési és szabályozási tervekbe.

Kattintson a képekért!

Nagy Béla, az ötletpályázat első díjas tervezői csoportjának vezetője az MTI-nek elmondta: javaslatuk szerint ki kellene használni a terület különleges adottságát, miszerint igen sokféle közlekedési eszközről lehet majd itt átszállni a másikra. Erre egy olyan nagy, korszerű aluljárórendszert javasoltak, amelyben már eleve egy sor kereskedelmi, szolgáltató üzlet lenne, és innen könnyen meg lehetne közelíteni a különféle közlekedési eszközöket, a sínek két oldalán lévő szabad területeken felépítendő 300-500 ezer négyzetméternyi kereskedelmi, szolgáltató, irodai, sport- és oktatási létesítményeket. A pályaudvar felújítása esetén a jelenlegi pályaudvari épületet egy kerületi rendezvényházzá lehetne átépíteni.

Kattintson a képekért!

Az eredményhirdetésen Lakos Imre, a XI. kerület alpolgármestere elmondta, hogy az ötletpályázatot fél éve írták ki, abból a célból, hogy a 4-es metró építésével azonos ütemben, vagyis már 2010-re elkészülhessen a Kelenföldi pályaudvar és környezete rendezésének első üteme. "Közép-Európa legnagyobb intermodális központja épül fel Kelenföldön, amely mind költségeiben, mind méreteiben meghaladja például az új kormányzati negyedet" - mondta.

A nyertes pályázat kifejti: a közlekedési csomópont leglényegesebb feladata, hogy minél több autót tartson távol a város belső részeitől, azaz minél többen szálljanak át valamelyik közösségi közlekedési eszközre, és ezáltal kevesebb személygépkocsi terhelje a város belső úthálózatát és a környezetet.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?