Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Üvegpiramist kap a Tate múzeum

2006.07.27. 11:43
Az 1900-ban épült londoni Tate Modern galéria 2012-re új szárnnyal bővül. A piramist formázó, 70 méter magas üvegépület elkészítésére az a svájci Herzog & de Meuron iroda kapott megbízást, amelyik a pekingi olimpiai stadiont és a San Francioscó-i Young Múzeumot is tervezi.

A Temze partján álló múzeum új szárnya a londoni nyári olimpiára, 2012-re készül el, költsége pedig eléri a 165 millió fontot (65,5 milliárd forint) - jelentette be Nicholas Serota, a Tate főigazgatója.

Még 158 millió font hiányzik

A Népszabadság londoni tudósítójának híradása szerint a 11 emeletes, 70 méter magas, szabálytalanul egymásra hajigált dobozokból kialakított piramisszerű szerkezet terveinek elkészítésére a svájci Herzog & de Meuron iroda kapott megbízást. Az ő nevükhöz kötődik a pekingi olimpiai stadion és a San Francis-có-i Young Múzeum terveinek elkészítése is.


Az új szárny látványterve, forrás: Tate Modern

Az elképzelésekből úgy tűnik, az új szárny magasabb lesz, mint a Tate galéria, az eredeti műemlék erőmű kéményének azonban csak kétharmadáig ér fel - írja a napilap. Az igen költséges építkezés finanszírozása egyelőre kérdéses. London főpolgármestere, Ken Livingstone átutalt már hétmillió fontot (2,7 milliárd forint), a többi pénzt a főigazgató magánszponzoroktól várja.

Nicholas Serota azzal magyarázta a múzeum bővítésének szükségességét, hogy az évi 1,8 millió látogatóra tervezett múzeumot 4,1 millióan keresik fel. Vicente Todoli, a Tate Modern igazgatója szerint, előfordul, hogy "az emberek embereket néznek, akik azt figyelik, hogyan néznek más emberek művészeti alkotásokat".