A kiállítás-sorozat indításakor az volt a fő szempont, hogy vidéken is legyenek művészeti bemutatók, tudtuk meg Molnár Kálmán grafikusművésztől, a biennále szervezőjétől, általában pedig az, hogy legyen egy periodikus kiállítás, ami bemutatja a magyar tervezőgrafika alakulását. Eddig minden alkalommal a békéscsabai Munkácsy Mihály Múzeum adott otthont az eseménynek, idén viszont először Budapesten mutatják be a tárlatot.
A Biennále idei kiemelt témája a zene, ami miatt külön kapóra jött Mozart és Bartók születésének évfordulója, és a kapcsolódó grafikai pályázatok. A kiállított munkák nagy része tükrözi a hagyományos magyar plakátművészet jellegzetességeit, vagyis sok a szellemes és kétértelmű képi megoldás, és keverednek a különböző technikák. Összességében színvonalas és változatos a felhozatal, hagyományos és újszerű munkák is helyet kaptak a szemlén.
Szepes Hédi művészettörténész, a kiállítás rendezője arról beszélt, hogy a pályázati felhívásukra alig egy hónap alatt mintegy ötszáz alkotás érkezett be, ezek közül most valamennyit bemutatják. Dan Reisinger izraeli grafikusművész, a nemzetközi zsűri tagja pedig javasolta, hogy a jövőben tegyék a szemlét nemzetközivé. Idén az Oktatási és Kulturális Minisztérium fődíját Auth Attilának ítélték oda a budapesti metró és a ferihegyi repülőtér arculatának megtervezéséért.
Az egyetlen hiányosság talán, hogy a biennále saját weboldalát valószínűleg május óta nem frissítették, ezért ott még mindig a pályázati kiírás szerepel. Ajánlatos ezért inkább a Nemzeti Galéria oldalán próbálkozni, ha valaki több információt szeretne.