Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA gazdasági világválság őszi begyűrűzése tavaly még nem érintette a jelenlegi mértékben a médiapiacot, így fennállásának legeredményesebb évét zárta az RTL Klub 2008-ban.
35 milliárd 614 milió forintos nettó árbevételt ért el, és a kiadott sajtóközlemény szerint kereskedelmi szempontból is megerősítette piacvezető pozícióját a csatorna. A cég 2007-hez képest mintegy 8 százalékkal növelte a bevételeit. Az RTL Klub működési eredménye (EBIT, vagyis az adózás és kamatfizetés előtti nyereség) 6,524 milliárd forint lett 2008-ban, ez 16 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
A Tv2 is növelte tavaly a bevételeit, a csatorna alakulása óta nem produkált ekkora forgalmat, árbevétele azonban így is csupán 26 milliárd 527 millió forint volt. A Tv2 nem közölte az üzemi eredményét, arra hivatkozva, hogy a tulajdonos ProSiebenSat1-csoport belső szabályzata nem teszi ezt lehetővé.
Többet tévézünk
A két országos kereskedelmi csatorna tavalyi sikereinek egyik oka, hogy Magyarországon megállt a tévézésre fordított idő lassú csökkenése.2005-ben még átlagosan 265 percet tévéztünk naponta, 2007-ben ez már csak 259 perc volt, tavaly viszont már megint naponta 260 percet töltöttünk a tévé előtt, ez havonta 131,8 órát tesz ki.
A reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban még nagyobb a növekedés: naponta átlagosan 3 perc. 2005-ben 230 percet bámulta a képernyőt naponta a célcsoport, 2007-ben már csak 216-ot, tavaly viszont ismét többet ültek a tévé elé: átlagosan napi 219 percet bámulták a dobozt.