A Sanoma portfóliójának alakítása főként azokat a kiadványokat érintheti, amik nem hoznak robusztus nyereséget, és ebben két-három éves távlatban sem várható jelentős javulás, véli Szabó György, a hazai kiadó vezérigazgatója. Így a magyarországi vállalkozás hetven orgánumának kevesebb mint tíz százaléka lehet veszélyben.
Az átszervezés a vezérigazgató nyilatkozata szerint azt jelenti, hogy nem zárkóznak el vegyesvállalatok alapításától vagy a kiadói tevékenység kiszervezésétől. „Már hosszú ideje zajlik a háttérmunka, a modellezés a cégen belül. Csoportosítottuk, hogy mely orgánumok eladását, kiszervezését tartjuk elképzelhetőnek, de azt nem tudjuk még megmondani, hogy a cég 650 fős dolgozói létszámából hány főt érinthet az átszervezés” – tette hozzá.
A konkrétumokat május első heteiben jelentik be. A Sanoma hároméves válságstratégiájában úgy számol: 2011 és 2012 fordulóján indulhat el visszafelé a hirdetői és az olvasói piac is a mélypontról. A magazinok most 75 százalékos forgalomrészesedésének csökkenése mellett 20-30 százalékra emelkedhet az internetes és 5-ről 7-8 százalékra a televíziós tevékenységük aránya a bevételben.