Több európai műsort nézünk

2009.03.26. 16:05 Módosítva: 2009.03.26. 16:09
Továbbra is az amerikai műsorok dominálnak az európai tévékben is, de szembe kell nézniük az európai műsorok egyre növekvő tendenciájával, ez derül ki az Európai Audiovizuális Megfigyelő Intézet nemrég megjelent évkönyvéből.

Az amerikai tartalom csökkenése mindenhol tetten érhető, a sorozatok és az egész estés tévéfilmek terén is, ez derül ki az Európai Audiovizuális Megfigyelő Intézet most megjelent 2008-as évkönyve "Trendek az európai televíziózásban" címet viselő fejezetéből, ebből szemezget a Variety.

A felmérés során Európai Audiovizuális Megfigyelő Intézet 23 ország, köztük hazánk összesen 124 csatornáját monitorozta, és megállapította, hogy az európai gyártású műsorok aránya a 2005-ös 36,1%-ról 39,1%-ra nőtt 2007-re.

A nem reality és nem vetélkedő showk kategóriájában a 2006-os 44,3%-ról 2007-re 47,2 %-ra nőtt az európai műsorok aránya, míg az európai sorozatok 1%-kal növelték részesedésüket ugyanebben az időszakban; 34,3%-ról 35,4%-ra.

Nőtt az európai filmek aránya is, itt 40,7%-ról 42,5%-ra történt ugrás, az animációs filmeknél ez még nagyobb, itt 35.6%-ról 42.4%-ra változott az arány, de még ennél is nagyobbat ugrottak a rövidfilmek, arányuk 56,9%-ról 2007-re már elérte a 70,6%-ot.

A kereskedelmi csatornák több nemeurópai műsort adnak, de még náluk is csökkent ezen műsorok aránya, igaz, csak minimálisan a 2006-os 77,1%-ról 2007-ben 76,7%-ra.

Annak ellenére, hogy a kereskedelmi hálózatok tradicionálisan kevesebb hazai műsort adnak, még itt is nőtt a hazai műsorok aránya a 2006-os 7,3%-ról 2007-re 8 %-ra.

A közszolgálati adók általában kevesebb filmet adnak, de több európai műsort. A nemhazai fikciós műsorok itt a 2005-ös 42,8%-os arányukról 39,7%-ra csökkentek, igaz a közszolgálati adóknál a hazai fikciós műsorok is vesztettek arányukból, 25,1%-ról 23.5%-ra estek ugyanabban az időszakban.