Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Leszállóágon a Mr és Mrs

2009.04.01. 10:40 Módosítva: 2009-04-07 16:27:24
A Tv2 sztárpár show-ja, a Mr és Mrs az induláskor még elszívta a nézőket a Széftől. A második héten viszont már kevésnek bizonyult az RTL-es kvízműsor ellen. A Tv2 szappanoperája, a Jóban rosszban néha lenyomta a Fókuszt a kereskedelmi korcsoportban, de az RTL Klub vezetése nem volt kérdéses a múlt héten sem. A Tv2 csak House dokival nyert, és akkor sem.

Mindkét nagy kereskedelmi csatorna visszaesést könyvelhet el a nézettségi versenyben, és ezért még csak nem is az alattomosan érkező tavaszt okolhatják. De ennél is szembetűnőbb, hogy a két hete még nagy sikerrel jelentkező a Tv2-ős új műsortól, a Mr és Mrs-től a kereskedelmi korcsoportból többen visszapártoltak a Széfhez. A Jóban rosszban viszont lendületet szerzett.

Az RTL Klub 1,6, a Tv2 2,4 százalékkal produkált kevesebbet, mint az előző héten. Ezzel szemben az m1 és a Viasat3 nézettségi eredménye egyszerre mozdult felfelé, az AGB Nielsen mérése szerint.

13. hét
12. hét

A nézettség csökkenés ellenére a Tv2 ismét felmutathat egy megnyert estét. Ha egy hajszállal is, de Hugh Laurie és Jennifer Love Hewitt megnyerték az szerda estét a Tv2-nek (Tv2: 26,8; RTL Klub:26,4). A különbség itt bőven a hibahatáron belül van, vagyis statisztikailag a két adó nézettsége közt nem volt különbség. A Doktor House (35,6 százalék) és a Szellemekkel suttogó (32,8 százalék) azért jobban szerepeltek, mint a Zsarucsapda (20 százalék) vagy a Sivatagi cápák (20,1 százalék).

Bár a teljes tévénéző korosztályában még növekedett is a Mr és Mrs átlagos nézettsége, a kereskedelmi korcsoportban felülkerekedett rajta a Széf. Két hete még a Mr és Mrs hozott magasabb közönségarányt minden nap, a múlt héten ez már csak kétszer fordult elő.

13. hét
12. hét

Saját jogon

A Jóban rosszban átlagos nézettsége nagyobb mértékben csökkent, mint a Fókuszé, de a Tv2-ős szappanopera a kereskedelmi korcsoportban ért el szebb eredményeket. A két műsor egész héten fej-fej mellett futott, és a Jóban rosszban három nap is lenyomta a Fókuszt. A Tv2 szappanoperája olyan napokon is nyert, amikor a műsorstruktúrában előtte lévő szárpár show már nem. Vagyis nem arról van szó, hogy a sztárpár show után a nézők csak úgy ottfelejtették volna magukat a képernyők előtt.

13. hét

Délutáni hajrá

A Jóban rosszban nyomulásának ellenére, a délutánokat az RTL Klub nyerte. Az Aktív és a Joshi Bharat elbújhatott a Vacsoracsata és a Mónika show mögött, annak ellenére, hogy a celebek főzőcskézése még mindig csak ismétlés.

13. hét
13. hét

Ha leszáll az est

A krimi hétfőn is nagy a küzdelem az NCIS (29,5 százalék,Tv2) és a Miami helyszínelők (29,8 százalék, RTL Klub), a Gyilkos számok (25,4 százalék, Tv2) és a Dr. Csont (27 százalék, RTL) között. A Különleges ügyosztállyal (32,1 százalék) már egyértelmű fölényt szerzett a Tv2 a Gyilkos elmékkel szemeben (20,5 százalék, RTL Klub). A Tv2 újra felvette a harcot az RTL Klub krimijeivel.

Ez a műfaj a héten többször is győzedelmeskedett. A mentalista (30,8 százalék) és a New York-i helyszínelők (29,7 százalék) is az RTL Klub nézettségére erősítettek rá. De a kereskedelmi korcsoportból ennél is többen nézték a Halálod napja akciófilmet (31,2 százalék). Egyben ez a Seagal-os akciófilm volt az RTL Klub legnézettebb esti filmje is a múlt héten.

Milliós fesztivál

A kereskedelmi csatornák hétvégi gyenge eresztéseivel mellett az m1 is szóhoz juthatott. A Csináljuk a fesztivált közel egymillió 170 ezren látták a teljes lakosság körében, miközben a Felforgatókönyvet 680 ezren látták csak a Tv2-n, a Túl közeli rokont pedig az RTL Klubon 1 millió 40 ezren nézték a teljes lakosság körében.

A kereskedelmi korcsoportban azonban az RTL Klub nyert vígjátékával (24,2 százalék), bár egy önmagához képest alacsony nézettséggel. A Felforgatókönyv 19,7 százalékos közönségarányt ért el a Tv2-n, a Csináljuk a fesztivál pedig 11,7 százalékot hozott a közszolgálati egyesnek, ami viszont a csatorna legjobb eredménye volt a 18-49 éves tévénézők körében.