Válságban a Playboy Amerikában

2009.05.12. 18:30 Módosítva: 2009.05.12. 18:46
A Playboy olvasóinak száma hat év alatt 600 ezerrel csökkent. Magyarországon 15 százalékot csökkent a példányszám.

Radikális változtatásokra kényszerül a Playboy magazin eredeti, amerikai verzióját kiadó cég, olyan mértékben csökkent az olvasottságuk. Jerome Kern megbízott igazgató bejelentése szerint a meztelennős lap ritkábban jelenik meg, számokat vonnak össze és csökkentik a hirdetési tarifákat.

A nehéz helyzetben lévő társaság a közelmúltban már tett költségcsökkentő lépéseket. Bezárták New York-i irodájukat, és januárban leköszönt a céget 20 éve vezető Christie Hefner. Helyére még keresik a megfelelő embert, számolt be a Chicago Tribune.

Jelenleg a magazin átfazonírozása van soron. Összevonják a júliusi és augusztusi számot, hogy minimalizálják a terjesztési és nyomdaköltségeket. Csökkentik a hirdetési árakat és "fiatalosabbra" tervezik át a lap megjelenését.

Ahogy minden nyomtatott lap, a Playboy olvasottsága is drámaian esett az utóbbi időben. 2002 és 2006 közt 600 ezer olvasójukat veszítettél el. A magazin bevételei az év első negyed évében 16 százalékkal estek, és az előrejelzések szerint ez a szám év végéig elérheti a 39 százalékot is.

A magazint kiadó és tévét is üzemeltető Playboy Enterprises együttesen 26 százalékkal kevesebb bevételt termelt az év első negyedében, mint előtte. A tévé bevételeinek csökkenése ezen belül 20 százalék volt, az on-demand adások elterjedésének köszönhetően.

Kern úgy véli, a kedvezőtlen tendenciák visszafordíthatóak az utóbbi esetben, de nehezen tartja elképzelhetőnek a javulást a nyomtatott magazin esetében.

A franchise rendszerben működő magyar Playboy szerint az amerikai kiadásnál történő változások nem érintik közvetlenül a Playboy hazai kiadását.

"Mi nem tervezünk összevont lapszámot kiadni, tekintettel egyebek mellett arra is, hogy a költségstruktúránk nagyban különbözik az amerikai kiadásétól. A magazin tarifaárai sem változnak 2009-ben" - nyilatozta kérdésünkre Óhidi Zsuzsanna lapigazgató.

A magyar Playboy példányszáma 2009 első negyedévében tizenöt százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

"Figyelembe véve a gazdasági helyzetet és azt, hogy a Playboy magazin a glossy havi magazinok piacának legdrágább férfimagazinja, elfogadható" - véli Óhidi, aki hangsúloyzta, hogy a Playboy továbbra is piacvezető saját szegmensében.