Dől a pénz az American Idolhoz

2009.05.14. 15:45 Módosítva: 2009.06.02. 13:46
Az American Idol tévéshow bevétele nőtt, mert a nézettség csökkenését nem emelt reklámárakkal ellensúlyozták.

Az elmúlt három évben a változatlanul toplistás American Idol dvd-eladása nem ment túl jól és a tévéshow össznézőszáma is folyamatosan csökkent. Ennek ellenére a show mögött álló gyártóvállalatok, mint a Fox, 19 Entertainment és FremantleMedia több bevételhez és jogdíjhoz jutottak, áll a New York Times-ban.

idol2

A show alkotóinak taktikája változtathat a producerek gondolkodásmódján a valóságshowk-kal kapcsolatban. Az egész iparág egy új működési modell irányába mozdult el: az, hogy valamiből siker lesz, már nem azon múlik, hogy mennyit kérnek 30 másodpercnyi reklámidőért.

Míg a televíziós show-k a fogyatkozó nézők ellenére a bevételek szintentartásán fáradoznak, az American Idol alkotói a Nemzeti Football Liga példájára a márkakiterjesztés stratégiájával éltek. Az iTunes-zal és AT&T-vel kötött megegyezések megsokszorozták az amerikai Megasztár bevételeit.

A reklámbevétel, ami főleg a Fox Broadcasting bankszámlájára megy, az elmúlt három év negatív nézői tendenciája ellenére 903 millió dollárra nőtt, vagyis majdnem a duplájára. Ez az összeg még nem is tartalmazza a jogdíjakból és a résztvevők fellépéseiből származó egyéb profitot. A tehetségkutató más országokbeli sugárzásból, valamint a zenei eladásokból a 19 Entertainment 223 millió dollárt szakított a tavalyi 151 millióhoz képest.

promo blue 1600x1200

Az American Idolt így nem fenyegeti sem az anyagi csőd, sem a tévésorozatok listáján újra elnyert első helyezés elvesztése. Mike Darnell, a Fox igazgatója szerint az Idol akár évi 12 százalékos nézőszám-veszteséggel is a top 10-es listán marad az elkövetkező nyolc évben.

A nézői kutatást vezető Brad Adgate így fogalmazott: „nincs még egy valóságshow ami hasonló tévén túli karrierrel bírna”. A márkakiterjesztéssel a Fox vezetője szerint mindenki jól jár, akinek a showban benne van a keze. Ha több nézőt nem is jelent az új stratégia, de a meglevőket mindenképp jobban bevonja: a múlt heti epizód az eddigi rekordot jelentő 64 millió szavazattal zárult.